Sven Petter Næss, Løvinnen

Sven Petter Næss, Løvinnen

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Næss, er også en jeg kun har igjen å lese den nyeste. Jeg liker bøkene hans svært godt.

Sven Petter Næss, Den stille uke

Sven Petter Næss, Skjebnesteinen

Sven Petter Næss, Skyldig

Sven Petter Næss, Passasjeren

 

Løvinnen er spennende fra første til siste side. Stadig  nye vendinger. Umulig å vite hvem som står bak. To menn blir myrdet, den ene er vitne. Harinders niese er mistenkt og er hun egentlig så uskyldig som onkelen gjerne vi tro? Hun har allerede drept to personer og våpenet hennes blir brukt og selv er hun forsvunnet. En eske med hennes eiendelen blir levert til hennes familie.

Her er det mange å mistenke, det skal være sikkert og jeg gjettet ikke sammenhengen. Det er så mange mulige gjerningsmenn og sammenhenger.

Harinder blir tatt av saken, men som vanlig lar han seg ikke stoppe.

Jeg er imponert over Næss,  hvor snedig han setter sammen historien, slik at vi stadig forvirres.

Ikke er det rått og grusomt beskrevet heller.

Anbefales på det varmeste, jeg er nå ajour og kan glede meg til neste bok.

De kan leses frittstående.

 

Fra omslaget:

Det har gått fire år siden Amandeep Kaur rømte fra Norge under dramatiske omstendigheter. Ingen har hørt fra henne siden. En dag dukker en eske med eiendelene hennes opp hos familien. Politietterforsker Harinder Singh gjør alt for å finne niesen.

Samtidig blir en kjendisadvokat skutt og drept på åpen gate i Oslo sammen med et tilsynelatende tilfeldig offer. Med Harinder som leder for etterforskningen, jakter politiet en kald og profesjonell morder. Men når gjerningspersonen viser seg å kunne være en som står ham nær, blir han tatt av saken og tvinges til å ta loven i egne hender.

For Harinder Singh blir det denne gangen dypt personlig, aldri har mer stått på spill.

 

 

 

September:

Lesestabel september 24, tema årets nyheter

Jenny Colgan, Sommer over skyene

Merethe Kvam, Den hvite hesten 

Sven G. Simonsen, Mørkefall

Espen Skjerven, Svikere

Caroline Säfstrand, La meg fortelle alt.

Jeannette Walls, Herfra og til månen

Mikki Brammer, Ting vi angrer på

Helge Thime-Iversen, Influenseren

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

Februar:

Bøker lest februar 24, 11bøker, tema bøker i serie

Mars:

Bøker lest mars 24, 13 bøker

April:

Bøker lest april 24, 14 bøker

Mai:

Bøker lest mai 24, 16 bøker, herav 3 krim

Juni:

Bøker lest juni 24, tema utgitt 2023, 10 bøker

Juli:

Bøker lest juli 24, 10 bøker

August:

Bøker lest august 24, 10 bøker, herav 2 krim

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg