Espen Skjerven, Svikere

 

 

Espen Skjerven, Svikere

Leseeksemplar Forlagshuset i Vestfold, Liv forlag.

 

Skjerven er en av mine favorittkrimforfattere. Hvorfor? Jo fordi han skriver så innmari bra og fordi hver gang lærer han meg noe.

Han er utdannet jurist og jobber som tingrettsdommer og bruker den kunnskapen i bøkene sine.

Jeg likte Svikere godt. Samme tema som den forrige boken jeg leste av Svein G. Simonsen, Mørkefall, nemlig konspirasjonsteorier. Eller rettere sagt mennesker som er opptatt av konspirasjonsteorier. Men han fletter også inn litt rettsapparatet i forhold til barnevernsaker.

Det er stadig nye vendinger i boken, nye elementer bringes inn, så man vet ikke hvem som er egentlig står bak misgjerningene.

Annerledes plott synes jeg er gøy. Døde personer blir gravd opp og kroppsdeler fra dem,  dukker opp på strategiske plasser midt i Stavanger.

Etterhvert dukker det også opp en som er drept og en som er forsvunnet.

Det skjer noe hele tiden og så blir vi jo bekymret for søsteren til Tom, Cecilie. Er hun i fare også?

Jeg leste ut boken jeg, jeg greide ikke legge den fra meg mer enn når avtaler gjorde at jeg måtte ta pause.

Anbefales varmt og jeg gleder meg til neste roman og sikkert nok et engasjerende tema.

 

 

Espen Skjerven, Slakt

Espen Skjerven, Blod er tykkere enn vann

Espen Skjerven, Kleptokratiet

Fra omslaget: Kripos-etterforsker Tom Grayston er blitt tilkalt til hjemlige trakter i Sandnes og Stavanger for å bistå i en sak der liket til en avdød næringslivsleder er blitt gravd opp og forsvunnet. Han var ingen hvemsom helst, men konsernsjef i et oljeselskap som var involvert i en korrupsjons- og miljøskandale. Tom og kollegaene står overfor en intens jakt på de skyldige, som ikke skyr noen midler i gjennomføringen av sin plan for å redde verden. SVIKERE er den fjerde kriminalromanen i serien om politimannen Tom Grayston etter Slakt (2019), Blod er tykkere enn vann (2021) og Kleptokratiet i (2022).

Espen Skjerven (f. 1974) er født og oppvokst i Oslo og bor i Sandnes med ektefelle og to barn. Han er utdannet jurist og har flere års erfaring som påtalejurist og forretningsadvokat / prosedyreadvokat. I dag jobber han som tingrettsdommer i Sør-Rogaland tingrett.

Skjerven skriver virkelighetsnær politikrim, inspirert av sine egne erfaringer i det norske rettsvesenet.

 

 

September:

Lesestabel september 24, tema årets nyheter

Jenny Colgan, Sommer over skyene

Merethe Kvam, Den hvite hesten 

Svein G. Simonsen, Mørkefall

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

Februar:

Bøker lest februar 24, 11bøker, tema bøker i serie

Mars:

Bøker lest mars 24, 13 bøker

April:

Bøker lest april 24, 14 bøker

Mai:

Bøker lest mai 24, 16 bøker, herav 3 krim

Juni:

Bøker lest juni 24, tema utgitt 2023, 10 bøker

Juli:

Bøker lest juli 24, 10 bøker

August:

Bøker lest august 24, 10 bøker, herav 2 krim

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

1 kommentar
    1. Takk for omtalen 😃 Det stemmer ikke at ideen til denne boken kom før de andre bøkene. Det gjaldt Kleptokratiet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg