Sven Petter Næss, Skyldig

Sven Petter Næss, Skyldig

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Nå ser denne boken kjempetykk ut på bildet av lesestabelen, men det er fordi det er et Leseeksemplar Aschehoug sendte ut før ferien, som inneholder alle tre bøkene i Harinder Singh serien. Jeg har lest de to første, så det er bare en tredjedel jeg har lest nå.

Det er noe lett og ledig med skrivemåten til Næss. Jeg koser meg når jeg leser. Det er så uanstrengt, samtidig som det er fengende. Historien er likevel komplisert. Mange personer involvert og umulig for meg å finne ut  hva som har skjedd. Jeg tenker aha, sånn er det, men så er det ikke slik jeg har trodd allikevel. Og selvfølgelig kommer det en vri til slutt som jeg Ihvertfall ikke hadde sett komme.
Dette er rasende god etterforskingskrim, akkurat slik jeg liker det. Rolig spenning uten at det blir makabert.

Jeg gleder meg allerede til neste bok av Sven Petter Næss.

 

Sven Petter Næss, Den stille uke

Sven Petter Næss, Skjebnesteinen

 

 

 

Helene Waaler slipper ut av fengsel etter å ha sonet 18 år for drapene på moren og stefaren. Hun har aldri innrømmet skyld.

Førstebetjent Harinder Singh er sykemeldt og sliter med å fylle dagene med innhold. Da han blir overtalt til å se på den gamle drapssaken, finner han raskt svakheter i det store etterforskningsmaterialet. Er det mulig at Helene ble feilaktig dømt?

Veien fører tilbake til deres felles hjemsted Elvestad i Østerdalen. Et sted hvor ingen liker å rippe opp i fortiden.

Jakten på sannheten bak det som skjedde for 18 år siden, blir raskt farlig for flere enn Harinder.

 

 

Nå leser jeg:

Lucy Dillon, Leksjoner i kjærlighet

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Lucy Dillon skriver underholdningsbøker. Håper den ikke er overromantisert så jeg får et allergisk anfall, hihi.

 

Lucy Dillon, Der lyset slipper inn

Lucy Dillon, Alt jeg ønsket meg

Jeg har også en i hylla jeg ikke har lest enda, 100 umistelige ting.

 

 

 

Jeannie har alltid drømt om å bli forelsket, og nå får hun endelig oppleve den heftige romansen hun har ønsket seg. Dan er kjekk, han er utdannet dyrlege, og han har fridd til henne på Brooklyn Bridge i New York! Jeannie kan nesten ikke tro at hennes nye liv faktisk er virkelig, og må stadig klype seg i armen. Det virker faktisk for perfekt, for magisk til å være sant. Og akkurat sånn er det … På vei til bryllupet klarer hun ikke å riste av seg en trykkende følelse i brystet. Er det bare kalde føtter, eller skjer ting litt for fort?

 

Oktober:

 

 

Lesestabel, oktober 2021, Kjente og kjære

Lene Lauritsen Kjølner, Mord på Kilen

Agnes Matre, Til døden

Lene Lauritsen Kjølner, Sort gryte

Alyson Richman, Den lange reisen

Camilla Grebe, Alle lyver

 

Januar:

Bøker lest januar 2020, 22 bøker

Februar:

Bøker lest februar 2021, 17 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2021, 17 bøker

April:

Bøker lest april 2021,19 leste, 2uleste, 3 halvferdig

Mai:

Bøker lest mai 2021. 5,5 murstein og 1 roman

Juni:

Bøker lest juni 2021, tema før år 1900, 12 bøker

Juli:

Bøker lest juli 2021, 14 bøker

August:

Bøker lest august, 2021, 12 bøker lest, av de 4 krim

September:

Bøker lest september 2021, 13 bøker

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg