Lucy Dillon, Alt jeg ønsket meg

Lucy Dillon, Alt jeg ønsket meg

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Ja jeg ønsket meg en Lucy Dillon bok, for jeg har likt de jeg har lest av henne.

Ensomme hjerter og hjemløse hunder, Lucy Dillon

Lucy Dillon, Der lyset slipper inn

Jeg har også en i hylla jeg ikke har lest enda, 100 umistelige ting.

Gledet meg derfor til å lese en Dillonbok igjen, bruker å være underholdende og koselig.

Denne gangen leste jeg Dillon på senga for jeg leste krim på dagtid og noe av det var så grufullt at jeg greide ikke ha det som godnatthistorie.

I likhet med Amanda Prowse, skriver Lucy Dillon om hverdagsdrama. Her er ingen prinser og hertuger, men barn og skilsmisse og barnløshet og sorg og hjerte og smerte.

Dere som følger meg vet at jeg ikke er så glad i for mye romantiske scener, så for meg kunne det vært litt mindre av den type betraktninger, men jeg er veldig glad i real life, og det var også mye av det, så alt i alt en fin bok.

 

 

 

 

 

Alt jeg ønsker meg er en fortelling om å gripe livet – denne boken vil følge deg i lang tid.

Nancy er fire år og prater hele tiden. Men en dag endrer alt seg. Foreldrene skal skilles, faren flytter ut, og Nancy slutter å snakke.

Eva er Nancys tante. Hun hadde ikke sett for seg at hun skulle bli enke i ung alder. Når ektemannen dør, sitter Eva igjen med dagbøkene hans, to hunder og et altfor stort hus. Det eneste som er positivt, er at hun nå kan hjelpe sin nyskilte bror som trenger et sted å bo.

Sakte, men sikkert blir Eva bedre kjent med niesen og nevøen, selv om Nancy fortsatt nekter å si et ord. Foreldrene mener at det bare er en fase, men Eva lurer på om det ligger noe mer traumatisk bak niesens stumhet.

Hver fjortende dag kommer de to barna inn i Evas ellers fredelige hjem – den ene synger konstant, mens den andre er taus og trist – og det driver Eva og hundene hennes til vannvidd. Men etter hvert vokser det frem en tillit mellom en engstelig, liten jente som bærer på en hjerteskjærende hemmelighet og en kvinne som litt for sent innser hva hun innerst inne lengter etter.

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil å dele, både lesere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

Aprillesestabelen

Denne gangen ble det nesten slagsmål her, men selv om det er litt murring fortsatt, er april planlagt

Myriam H. Bjerkli, Djevelens yngel

Tonje A. Lissandrin, Venteromsnoveller

Henrik Fram, Anestesi

Anne Mette Hancock, Pitbull

Elizabeth Strout, Olive Kitteridge

Oyinkan Braithwaite, Min søster er seriemorder

Renita D`Silva, Jenta på maleriet

Stein Arne Nistad, Seks dager i april

Erica James, Hagene i Italia

Lara Prescott, Alt vi holdt hemmelig

T.H. Håvardsen, Galgedans

Tommy Orange, Pow wow

Anders de la Motte, Våroffer

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg