Sarah Penner, Giftmakersen

Sarah Penner, Giftmakersen

Leseeksemplar fra Harper Collins Norge

 

Denne kom dumpende ned i postkassa mi og da måtte jeg jo bare se om det er noe for meg. Jeg liker historisk krim og jeg likte Giftmakersen svært godt. Den er forfriskende annerledes.

Hvis du er ute etter en toppspennende thriller eller en vanlig krimgåte, da er nok ikke dette rette boken.

Det er på et vis blanding av feelgooddrama, historisk krim og en historie om en seriemorder. Jeg koste meg ihvertfall.

Dette er nok en bok som kan passe godt for de som vanligvis ikke leser krim, men ønsker et mysterie med litt spenning, både på 1700~ tallet og nåtid.

Jeg fikk også en bok til av samme forfatter, Londons åndelige selskap og jeg kjenner jeg klør i fingrene etter å plukke den frem. Men nei, den må vente litt. Den er uinnbundet så da skal den få være med ut og reise i løpet av sommeren.

 

 

Fra omslaget:”En glemt historie. Et hemmelig kvinnelig nettverk. Gift som har gått i arv – og hevn. I 1790-tallets London hviskes det i mørke kroker om Nella, som driver et litt annerledes apotek. I all hemmelighet hjelper hun kvinner å forgifte de mennene som behandler dem dårlig. Nella har bare to regler som må følges: Giften kan ikke brukes mot andre kvinner, og alt må bokføres i apotekets logg. Alt settes imidlertid på spill da 12 år gamle Eliza gjør en skjebnesvanger feil. I nåtid tilbringer historikeren Caroline sitt tiende bryllupsjubileum alene på ferie. I Themsen finner hun tilfeldigvis en ledetråd til den over tohundre år gamle historien. Hvem var egentlig den beryktede og ettersøkte apotekeren? Ved et skjebnens lune er livet hennes på kollisjonskurs med apotekerens. Caroline begynner å grave i fortiden, og for hvert steg kommer hun litt nærmere sannheten. En omveltende og berusende debutroman om hemmeligheter, hevn og den bemerkelsesverdige måten kvinner har vært der for hverandre opp gjennom tidene.”

 

 

 

Februar:

Lesestabel februar, Tema bøker i serie

Kristin Hannah, Herfra til evigheten 

Jens Henrik Jensen, Gladiator

Marit Reiersgård, Paradisbakken

Kristina Ohlsson, Skoddehav

Tonny Gulløv, Jernbyrd

Dinah Jefferies, Det glemte palasset

 

 

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

 

 

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

 

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg