Jens Henrik Jensen, Gladiator

 

Jens Henrik Jensen, Gladiator
Leseeksemplar fra Aschehoug
Denne kom jeg godt i gang med, før jeg dro på ferie, men ville lese resten når jeg kom hjem. Både gubben og jeg liker Oxen og gleder oss til den nyeste, Pilegrim. Han har lest og likt godt Gladiator,  så dette er krimbøker vi begge liker.
Nå er den ferdig lest og jeg er ajour til den nyeste kommer.
Jeg liker Oxenbøkene godt. De er både spennende og velskrevet.
Litt ufyselig ble det på slutten, men uten å røpe noe, er det som skjer dessverre aktuelt i dagens samfunn.
Det er mange navn og omfattende, så innimellom sliter jeg med å få med meg alt, for jeg har ikke altfor god konsentrasjon. Det betyr ikke at det ikke bra, for det er det virkelig, bare jeg som ikke alltid henger med i svingene.
Den første boken i Oxen-serien er også filmet. Men jeg anbefaler å lese boka først, for også der er det mange navn å forholde seg til, før historien nøstes sammen.
Jeg har en serie til av Jensen, om kriminalassistent Nina Portland. De har jeg enda ikke nådd å lese. Portland dukker opp i en liten rolle i Gladiator.

 

.

 

Fra omslaget:Fire menn er funnet skutt og drept ved en rasteplass i et øde skogsområde, og likheten med en uløst drapssak er åpenbar. Alle ofrene er krigsveteraner.
Politiets etterretningstjeneste ber den tidligere jeger og krigsveteran Niels Oxen om hjelp. Han sier ja til å assistere sin gamle makker og venn Margrethe Franck fra PET, men etterforskningen viser seg å være ytterst vanskelig.

Drapsmannen har nok mye mer på samvittigheten, og en ung, kvinnelig betjent krysser stadig sporene deres på en mystisk måte.
I tillegg har PET – uvisst av hvilken grunn – tilslørt deler av saken.

For PET er den høyt dekorerte Oxen rette mann å sende ut i jakten på den skyldige. Men da Oxen selv, helt uten forvarsel, blir sporløst borte, tar etterforskningen med ett en dramatisk vending.

 

 

 

 

Februar:

Lesestabel februar, Tema bøker i serie

Kristin Hannah, Herfra til evigheten 

 

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

 

 

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

 

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg