Kristina Ohlsson, Skoddehav

Kristina Ohlsson, Skoddehav

Leseeksemplar fra Gyldendal

 

Kristina Ohlsson, Stormvakt

Kristina Ohlsson, Isbryter

Dette er en serie som jeg ikke falt før helt med første bok, men etter andre bok var jeg der og nå gledet jeg meg til bok tre i denne serien.

Jeg er veldig glad i hovedpersonene i denne serien. Det er koselig å følge de.

I starten ble Skoddehav litt treg for meg, ble mange gjentagelser og da blir jeg litt lei. Men så tar det seg opp og blir riktig bra.

Overaskende vendinger og ikke enkelt å gjette sammenhengen.

Det er krimbøker for de som ikke liker det makabre, men vil ha vanlige krimgåter i et rolig tempo med litt fart på slutten.

 

 

Fra omslaget:

Sommeren er på sitt vakreste, havet glitrer, og August har dratt i gang en stor bakekonkurranse i Hovenäset. Idyllen brytes da været skifter. Tåken ruller inn, og en mann blir funnet hengt i stupetårnet på badeplassen.

Politietterforsker Maria Martinsson og hennes kollegaer skjønner fort at dette er snakk om en forbrytelse. Men hvem er mannen, og hvorfor blir han funnet død i Hovenäset?

Utredningen leder tilbake til den fryktelige sommeren i 1989, da Lydia Broman ble funnet drept og partert i fryseren i sitt eget hjem. Var det riktig gjerningsmann som ble dømt den angen? Hvor langt er noen villig til å gå for å bevare gamle hemmeligheter?

 

 

 

Februar:

Lesestabel februar, Tema bøker i serie

Kristin Hannah, Herfra til evigheten 

Jens Henrik Jensen, Gladiator

Marit Reiersgård, Paradisbakken

 

 

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

 

 

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

 

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

6 kommentarer

Siste innlegg