Lene Lauritsen Kjølner, Ingen til bords

Lene Lauritsen Kjølner, Ingen til bords

Denne har jeg fått av en venn

Jeg har et prosjekt der jeg leser meg gjennom alle Kjølners bøker om Olivia, og har nå kommet til bok 4, Ingen til bords. Jeg koser meg veldig med Kjølners bøker. Hun har en lun humor som passer meg ganske så perfekt. Jeg skal derfor lese alle, men så er det å få plass til alle i stablene  for jeg har så mange jeg har lyst til å lese. Den femte, I de beste sirkler, var den første  jeg leste, så etter denne har jeg igjen to, Mord på Kilen og Sort gryte. Dessuten vet jeg at hun i disse dager har sendt den neste Oliviaboken ut til prøvelesere, så snart får vi enda en ny. I fjor høst fikk vi lære Petra å kjenne, om det kommer en ny Petrabok til jul, det vet jeg ikke. Lun fin humor, lettleste kosebøker.

Lene Lauritsen Kjølner, Høyt henger de

Lene Lauritsen Kjølner, Hvorfor spurte de ikke Evensen

Lene Lauritsen Kjølner, Dakota rød 

Bok 4 Ingen til bords

Lene Lauritsen Kjølner, I de beste sirkler

Mord på Kilen

Sort gryte

Lene Lauritsen Kjølner, Petra Pettersens perfekte plan

 

Ingen til bords er Olivia i kjent stil. Skal du ha underholdende og lett ferielesing, ja da er bøkene til Kjølner et kupp.
Jeg koser meg gjennom den lune humoren samtidig som jeg funderer på hvordan alt henger sammen. Og hvordan det hang sammen, ja det var komplisert og vanskelig å gjette. Anbefales varmt.

Jeg gleder meg allerede til neste, som får meg som har lest den neste allerede, blir Mord på Kilen.

 

 

Fra omslaget:

Olivia er i ferd med å avslutte et herlig opphold i England, da hun blir kontakten av en ny klient. Samtidig mottar hennes politikjæreste Torstein, melding om et drap begått på friluftsteateret utenfor Tønsberg. Olivia bestemmer seg raskt for å holde seg unna saken. Hun ønsker ikke å skape problemer for Torstein, og kaster seg inn i utroskapssaken hun har tatt på seg, med sedvanlig nysgjerrighet og kreative metoder. Det blir etter hvert klart at de to sakene har noen felles berøringspunkter, og Torstein har vanskelig for å tro Olivia når hun dukker opp både her og der i nærheten av hans egen etterforskning. Samboerskapet Olivia har sett for seg i det nye, koselige lille skipperhuset, virker med ett uoppnåelig – men Olivia er ikke en som gir opp uten kamp. Jo fortere hun løser saken sin, jo fortere vil alt komme for en dag, og Torstein og hun kan nok en gang sitte på brygga med et glass vin og nyte sommerkvelden sammen.

 

Nå skal jeg lese:

Fiona Valpy, I tykt og tynt

Leseeksemplar fra Feelgoodbøker, Cappelen Damm

Cappelen Damm er den som gir ut mest feelgood og de er derfor ganske så godt representert i feriebunken min. Dette er type bøker som jeg liker veldig godt. Selv om jeg nå har lest utrolig mange bøker fra krig og motstandsarbeidet er jeg ikke lei. Jeg håper at også dette blir en sterk leseopplevelse.  Mange tror fortsatt at disse heftede bøkene kun er romantikk, men det er direkte feil. Jeg liker nemlig ikke bøker med for mye klissete romantikk. Jeg liker gode, sterke historier. Det håper jeg dette vil bli.

 

 

 

 

En Washington Post, Wall Street Journal og Amazon-bestselger

Paris i 1940 er okkupert av tyskerne, men tre unge syersker forsøker å ha en så normal hverdag som mulig. Alle har de noe å skjule.
Mireille er med i motstandsbevegelsen, Claire har blitt forført av en tysk offiser, og Vivienne er innblandet i noe hun ikke kan fortelle noen om.

Mange år senere reiser Claires barnebarn Harriet til Paris. Hun er rotløs, og ønsker å finne ut mer om familiens fortid. Snart bor og jobber hun i den samme bygningen som bestemoren gjorde i sin tid – og er i ferd med å avdekke en familiehistorie som er mye mørkere og vondere enn hun kunne forestilt seg.

“Ukens MÅ LESES” —Saturday Express

“En fortelling fra krigen som fanger tiden godt og er en ekte pageturner, samtidig som de forskjellige liv og generasjoner sys nydelig sammen.” The People’s Friend

” Fengslende og nostalgisk lesning.” Woman & Home

 

Juli:

Lesestabel juli 2021, Pocketsommer

 

Haruki Murakami, Kafka på stranden
Elisabeth Gifford, Den gode doktoren fra Warszawa

 

 

Januar:

Bøker lest januar 2020, 22 bøker

Februar:

Bøker lest februar 2021, 17 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2021, 17 bøker

April:

Bøker lest april 2021,19 leste, 2uleste, 3 halvferdig

Mai:

Bøker lest mai 2021. 5,5 murstein og 1 roman

Juni:

Bøker lest juni 2021, tema før år 1900, 12 bøker

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg