Jeg drømmer meg bort

Været er fint og jeg sitter ute.

Ferienervene begynner å komme og jeg drømmer meg litt bort.

Det er så mange fine byer vi skal besøke.

Vi drar fra Barcelona. Hvis Sas vil ta oss dit, skal vi være der på formiddagen.

Men vi drar rett til skipet.

De venter på oss på flyplassen, tar seg av bagasjen vår og vi får den tilbake på lugaren.

https://lillasjel.blogg.no/1531504311_barcelona_celebrity_reflection.html

https://lillasjel.blogg.no/1531425614_barcelona_celebrity_reflection.html

https://lillasjel.blogg.no/1503494587_independence_of_the_seas_barcelona_juli_2017.html

Det er rart å se hvor mye bildekvaliteten har endret seg på få år.

Bildene i Innleggene fra få år tilbake, er utrolig dårlige.
Huffa meg, ikke bare det, men bloggene er også elendige, med masse bilder, der mange er lik. Tror jeg burde hatt en gjennomgang.

 

Første havna vi skal til, er Valencia.

Der har vi vært kun en gang tidligere og husker jeg var imponert.

Jeg har lyst til å gå litt i gamlebyen, men har ikke lagt planer.

VALENCIA

 

 

Deretter drar vi til Ibiza.

Der husker jeg at jeg syntes det var så fint.

Vi skal ikke på tur denne gang.

Anthem of the Seas,Ibiza, del 1

Anthem of the Seas, Ibiza, del 2

Bilde fra Tripadvisor

 

Etter Ibiza går turen til Portofino. Der har vi ikke vært før, men det er en av de tre havnene vi skal innom to ganger. En liten idyllisk småby og kommer sikkert til å bli overbefolket når vi kommer. Her ligger vi ikke til kai, men har tenderbåter, noe som kan bli kaotisk. Jeg går ut fra at du får billett og så må du vente til din båt blir ropt opp.

 

 

Ajaccio, Corsika

Corsika er fransk.

Her har vi vært en gang for mange år siden.

Denne ferien skal vi hit to ganger.

Første gangen skal vi derfor være med på en spasertur i byen.

Da blir vi forhåpentligvis litt kjent til vi kommet igjen noen dager senere.

 

 

Deretter drar vi til La Spezia

Her har vi vært en gang før.

Nå skal vi hit to ganger.

Første turen skal vi bare rusle oss en tur.

Vi hadde, ellers rettere sagt, jeg hadde tenkt meg en utflukt til Firenze, men det er langt med buss og liten tid i byen, og lang stopp på veskefabrikk, der jeg har vært før, så jeg gadd ikke.

Vi skal heller ta en tur når vi er på vei tilbake fra Roma.

La Spezia, Italia, Celebrity Reflection

 

Å være på et cruiseskip, er som å være i en liten småby, som flytter på seg.

Du våknet opp om morgenen og titter ut og ser hvordan det ser ut der du er i dag.

God utsikt har du også. Vi er på 7. dekk denne gangen.

 

 

Så er vi i Roma eller ikke, for vi er i Civitavecchia, havnebyen.

Vi er ikke noe gode på å dra på egenhånd, så vi drar ikke inn til storbyen.

Vi går i land, vi blir testet og er vi friske, går vi ombord igjen.

Jeg har lyst å sitte på Det flyvende teppet restauranten og se folk komme ombord.

Alle butikker ombord er stengt når vi ligger i land.

 

 

Første havnen er igjen Ajaccio. Her må vi ut og gå en tur, sitte på kafé og nyte livet.

 

 

Vi er så tilbake i Portofino og skal på heldagstur.

Vi skal på utflukt langs småbyer på Liguriakysten, en lang og dyr utflukt.

Heldigvis hadde vi 2500 i lommepenger,hver uke,   så de ble brukt til denne utflukten.

Når du skal bestille cruise, er det utrolig viktig å følge med på kampanjene.

Vi har sett på cruise i august neste år, men foreløpig er prisene alt for høye.

Vi har nå både drikke, tips, wifi og lommepenger, med i prisen.

Lommepengene er ombordkreditt, ikke penger i lomma.

 

Deretter drar vi igjen tilbake til La Spezia.

Vi tar det nok ganske med ro denne turen for jeg fikk jo et innfall, i det jeg leste en bok, at jeg måtte til Eze, en liten fransk landsby.

Natasha Lester, Huset på Rivieraen

Når vi kommer til Cannes, skal vi derfor på tur igjen.

Vi har lenge ønsket oss et gjensyn med Monaco og vi har aldri vært i Nice, bare i Villefranche og Cannes, så nå drar vi på tur.

Det er ofte hektisk på slike heldagsturer, liten tid på hver plass,

CANNES

 

 

Siste havn er Palma, Mallorca

Her har vi vært mye.

Det er langt fra der skipet ligger, inn til byen, så vi får se om vi tar taxi eller skyttelbuss eller om jeg må hvile.

Palma, Mallorca, Celebrity Reflection

Independence of the seas, Palma, Mallorca, juli 2017

Anthem of the Seas, Palma, Mallorca

 

Heldigvis er det en sjødag hver av ukene.

Det er travelt å være på cruise.

Men jeg gleder meg.

Krysser fingrene for at flyene går som normalt.

Nå skal jeg skrive ferdig bokbloggen med alle bøkene som skal være med på tur.

Later som jeg har det travelt.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg