Hjort og Rosenfeldt, Skylden man bærer

 

Hjort og Rosenfeldt, Skylden man bærer

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Jeg har lest alle bøkene om Sebastian Bergmann. Det har vært en av mine favorittserier.

Men jeg har i de siste bøkene, syntes det ble mye far/datter problematikk. Nå har det gått seg til, men nå synes jeg det er merkelig at alle er ute etter Bergmann. Det blir for usannsynlig for meg. Det blir for mye av konflikter innad i politiet og at drapene dreier seg om etterforskerne. Men det er kun min mening. Jeg leser mye og jeg holder på å bli mer og mer gretten og kritisk. Det er litt dumt og litt bra. Dumt fordi jeg ikke vil være gretten og for kritisk, men samtidig litt bra, for jeg er nødt til å begynne å velge bort krimserier, for jeg når ikke over de jeg ønsker å lese.

 

Men når jeg har fått gryntet litt, må jeg jo si at Hjorth og Rosenfeldt, skriver bra krim.

Denne serien er ikke så lett å bare hoppe inn i, best å lese den fra første bok, da vi følger historien til Bergmann gjennom alle bøkene.

Han mistet kone og datter i tsunamien i Thailand og det har preget han resten av livet.

Det er en serie med spennende krimbøker, så jeg anbefaler de varmt.

Det sies at dette er siste nok i serien, men slutten er åpen og litt merkelig og gir rom for flere historier.

 

Hjorth og Rosenfeldt, Som man sår

Fjellgraven, Hjorth og Rosenfeldt

Hjorth og Rosenfeldt, Den stumme jenta

Hjorth og Rosenfeldt, Ikke bestått

Hjorth og Rosenfeldt, En høyere rettferdighet

 

Hjorth & Rosenfeldt er tilbake med den åttende boken i serien om kriminalpsykologen Sebastian Bergman og politifolkene på Riksmord, som hittil har solgt over sju millioner bøker og blitt oversatt til 34 språk.
Riksmord-avsnittet står i fare for å bli nedlagt, etter at en av gruppens egne etterforskere ble arrestert for drap. Under et krisemøte om hvordan avdelingen kan reddes, blir det varslet om et nytt mord. En kvinne i sekstiårsalderen er funnet drept på en grisegård utenfor Västerås- og det finnes spor som tyder på at drapet utført med nettopp Riksmord i tankene. Vanja Lithner som leder arbeidet, kaller inn de gjenstående medlemmene, blant dem sin biologiske far, den profilerte kriminalpsykologen Sebastian Bergman, som har bidratt til å løse en rekke saker.
Bergman har sitt å stri med, også utenfor politihuset. Nylig døde Tim, en klient som også mistet et barn i tsunamien i 2004. Kan hende så Tim Sebastians datter Sabine i kaoset? Sabine ble aldri funnet, og nå vil Bergmann aldri få vite hva Tims hukommelse rommer fra de traumatiske timene. Men kanskje Tims datter Cathy husker noe? Etter farens død planlegger hun flytting til Australia. Rekker Sebastian å snakke med henne før hun flyr til andre siden av jorden?

 

 

 

Februar:

Lesestabel februar, Tema bøker i serie

Kristin Hannah, Herfra til evigheten 

Jens Henrik Jensen, Gladiator

Marit Reiersgård, Paradisbakken

Kristina Ohlsson, Skoddehav

Tonny Gulløv, Jernbyrd

Dinah Jefferies, Det glemte palasset

 

 

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

 

 

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

 

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg