Fjellgraven, Hjorth og Rosenfeldt

Reklame |

Fjellgraven, Hjorth og Rosenfeldt

Tredje bok der Sebastian Bergmann er en av hovedpersonene.  

Jeg skjønner ikke hvor de tar det i fra de som klarer å skrive bok etter bok som alle er like spennende. Allerede fra første side er jeg fenget. To venninner på fjelltur finner en skjeletthånd og det viser seg at det ligger seks lik der.

Jeg skal ikke røpe mer, annet enn at historien er kompleks og etterforskingsteamet sliter med å finne ut hvem disse er og hvorfor de ligger der.

Og spennende er det ja. Sebastian Bergmann, krimainalpsykologen, er jo nesten en liten krimbok i seg selv, eller en psykologisk thriller med alle sine damehistorier. Real life ville vi jo helst sluppet å møte han, men som hovedperson i en bok, kan vi irritere oss.

De som enda ikke har oppdaget denne serien, de kan glede seg. De to første heter Mannen som ikke var en morder og Dødens disippel.

Etter denne er det utgitt to til, Den stumme jenta og Ikke bestått. Den stumme jenta har jeg i pocket så den skal få være med på neste ferietur. Ikke bestått er enda ikke anskaffet, men det blir og jeg gleder meg til å lese neste bok.

Hans Rosenfeldt er mannen bak krimserien Broen. Bøkene til Hjorth og Rosenfeldt er solgt for utgivelse i  30 land.     

 

Bilde og tekst under bildet er hentet fra https://www.aschehoug.no/

Den er kjøpt og betalt av meg selv.

Tredje bok i serien om den originale kriminalpsykologen og profileringseksperten Sebastian Bergman. Dette er spennende, stilsikre og intelligente kriminalromaner.

To venninner på fottur i Jämtland gjør et makabert funn. En skjeletthånd kommer til syne ved et elveleie, og det viser seg at skrenten skjuler seks lik – to av dem barn.
Rikspolitikommisjonen blir tilkalt og Sebastian Bergman og resten av teamet begir seg til Jämtland. To av likene er et nederlandsk par, de fire andre en ukjent familie som ingen har meldt savnet. Alt tyder på at alle er blitt drept og begravet samtidig. Og hva med den amerikanske kvinnen i leiebil som forsvant på samme tid?
Spørsmålene er mange, det er mye som ikke stemmer, og etterforskningen står i stampe. Säpo tar over, det er snakk om “rikets sikkerhet”. Sebastian Bergman og hans kolleger får klar beskjed om å pakke sammen og dra.
Men Sebastian Bergman har ikke tenkt å fjerne seg. Han skal finne fjellgravens hemmelighet. Koste hva det koste vil.                          

2 kommentarer
    1. Jobber i bokhandel, så takk for anmeldelse, virker som jeg kan anbefale denne 😀 Feel free til å ta en titt innom bloggen min og følge meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg