Frode Eie Larsen, Så ble det kaldt

 

Frode Eie Larsen, Så ble det kaldt

Leseeksemplar fra Liv forlag, forlagshuset Vestfold

 

Da er jeg klar for en ny krim fra Eie Larsen. Jeg har ikke lest alle han har skrevet, men de tre siste og jeg likte de veldig godt.

Det er fint å lese de etter hverandre men kan også leses frittstående for det er avsluttende historier.

Frode Eie Larsen, På overflaten flyter vannliljene

Frode Eie Larsen, Slå på ring

Englefjær, Frode Eie Larsen

 

Jeg hadde egentlig lagt frem denne i september, men etter at jeg hadde lest Skyggedanseren, som var gruelig vond, reduserte jeg krimbøkene og puttet inn mer feelgood istedetfor. Derfor måtte Frode vente litt. Men nå gledet jeg meg til å lese hans nyeste, som har fått bare gode kritikker.

Vet du at dette synes jeg du kunne spart deg Frode Eie Larsen. Dette likte jeg ikke. Nå er jeg opprørt.  Først så skriver du en perfekt krim, så perfekt at hadde jeg delt ut terninger slik andre gjør, ville den nok fått en sekser, men nå deler ikke jeg ut terningkast for jeg er ikke som alle andre. For ikke å snakke om at hele familien nesten sulter ihjel fordi mor sitter med hodet i boken og hverken hører eller ser hva som skjer rundt henne.

Spennende fra første side og ikke noe som er makabert for de som ikke liker det, men det der altså, nei det likte jeg ikke.

Du skulle da ikke …………….

Haha, trodde dere at dere skulle få vite hva jeg ikke likte. Det må du lese boken for å finne ut.

Perfekt er ordet, ja utenom ………

 

ps. Har du en som elsker krim, er dette et hett tips til gave.

 

 

I Larvik blir en kvinne kidnappet etter en kveld på byen, og sporene leder Eddi Stubb utenlands. Der tar saken en brå og uventet vending, da en ny tragedie inntreffer. Så forsvinner nok en person, og saken kommer ubehagelig tett på Eddi.

I denne iskalde spenningsromanen avdekkes løgner, svik og grufulle familiehemmeligheter.

Klarer politiet å få finne løsningen, før liv går tapt?

I “Så ble det kaldt” tar forfatteren oss tett på personene og handlingen, man suges inn i fortellingen og slipper ikke ut før siste side er lest.

 

 

Nå skal jeg lese:
Annika Estassy, En sang til Hedda

Leseeksemplar fra Anemone forlag, Strawberry publishing

 

Jeg har likt alle bøkene til Anemone, så jeg håper at denne også vil falle i smak. De er flinke i det forlaget til å plukke gode underholdningsbøker.

Natasha Lester, Syersken fra Paris

Joanna Cannon, Tre ting om Elsie

Mikael Bergstrand, Ingemar Modigs oppvåkning

Caroline Säfstrand, Villa havbris

Ana Johns, Kvinnen i den hvite kimonoen

Renita D`Silva, Jenta på maleriet

 

 

 

«Det er sårt, men også veldig håpefullt. Underholdning som berører.» Tara Det er mindre enn to uker til jul da Linas rolige tilværelse forandrer seg drastisk. Hun blir oppsagt på jobben og får i tillegg plutselig vite at hennes for lengst avdøde norske far lever i beste velgående. Også Linas mor, Hedda, har en hel del å baske med: familiens gjestgiveri er på konkursens rand, sønnen Jesper vil ikke lenger jobbe for dem, og i tillegg sliter hun med å huske alt som skal gjøres. Utfordringene hoper seg opp idet hele familien skal samles til den årlige, tradisjonsrike julefeiringen. Hvorfor vil ikke Hedda snakke om fortiden? Kan gjestgiveriet reddes? Vil Lina finne sin egen vei og forsone seg med sin ukjente far? En sang til Hedda er en fortelling om frihet, tilgivelse og forsoning.

 

 

 

 

November:

 

Camilla Reimers, I desember

Maria Kjos Fonn, Heroin Chic

Jojo Moyes, Det siste brevet fra deg

Peter May, Lockdown i London

Lene Lauritsen Kjølner, Petra Pettersens perfekte plan

Kjersti Herland Johnsen, Julebrev

Ingrid Storholmen, Støvberar

Gudrun Skretting, Tre menn til Vilma

 

Oktober:

Bøker lest oktober 2020, 17 bøker

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg