Nadia Hashimi. Når månen står lavt

Nadia Hashimi. Når månen står lavt

 

Etter å ha lest Et hus uten vinduer, bestemte jeg meg for å lese flere av Hashimi. Denne måneden ville jeg prøve å få lest både Der månen står lavt og Perlen som sprengte skallet. Hun kommer med en ny nå i høst, Der himmelen lyser.

Et hus uten vinduer, Nadia Hashimi

Dette er nesten den aller beste jeg har lest av henne. Den er så utrolig bra skrevet og så spennende at jeg nesten ikke klarer å legge den fra meg. En fantastisk forfatter rett og slett. Anbefales varmt. Tankevekkende, trist, lærerikt.  En baby som er alvorlig syk og en tenåringssønn som blir borte, det er bare så nervepirrende.

 

 

En ny roman fra Nadia Hashimi, forfatteren av den internasjonale bestselgeren Perlen som sprengte skjellet. Når ektemannen blir drept av Taliban, må Fereiba flykte fra Afghanistan med sine tre barn. Hun har bare ett håp om å overleve: å komme seg til søsteren i England. Med falske papirer og hjelp fra fremmede de møter på veien, klarer de å komme seg til Iran, og videre til Hellas. Men på et travelt torg i Athen tar skjebnen en ny og skremmende vending når tenåringssønnen Saleem blir borte.

 

 

September:

Lesestabel september 2022, Tema Vi reiser rundt i verden, Mest Asia, litt Europa og Usa

Ilja Leonard Pfeijffer, Grand Hotel Europa

Rohinton Mistry, Balansekunst

Eva Weaver, Gutten fra ghettoen 

Shilpi, Somaya Gowda, Indias datter 

Shin Kyong-sook, Ta vare på mamma 

Nadia Hashimi, Perlen som sprengte skjellet

Deborah Rodriguez, Tilbake til den lille kafeen i Kabul

Shilpi Somaya Gowda, Gyllen sol

 

 

 

Januar:

Bøker lest januar 2022, 14 bøker, herav 5 krim/spenning

Februar:

Bøker lest februar 2022, 24 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2022, 15 bøker, herav 14 krim

April:

Bøker lest april 2022, 17 bøker

Mai:

Bøker lest mai 22, 14 bøker, mest krim

Juni:

Bøker lest juni 22, 16 bøker

Juli:

Bøker lest juli 22, 10 bøker, herav 1 krim

August:

Bøker lest august, 2022, 13 bøker, herav 1 krim

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg