Nå starter november – Her er de heldige utvalgte

 

Reklame leseeksemplarer fra flere forlag.

 

Jeg gleder meg så innmari, for her er det mange godbiter.

Og veldig variert.

De nederste kan det være skal ut og fly, for nå nærmer det seg eventyr.

Stabelen som skal på ferietur til Karibien, har vært under planlegging i månedsvis, men visse rykter ankommet i dag, tilsier at det kan bli endringer der fortsatt, da et helt nytt forfatterbekjenskap er på vei inn i heimen. Liane Moriarty.

 

Så den kommer jeg tilbake til.

November ser sånn ut.

 

 

Peter May, Drapet på Entry Island.

Jeg tror Peter May er en av mine største favoritter når det gjelder krim.

Goliat forlag er spesialister når det gjelder kvalitetskrim, så ser dere krim merket Goliat, ja da er det sjelden en dårlig bok.

Hvis du er i nærheten av en Boklageretbutikk, finner du mye krim der fra Goliat, pocket 199,~ for tre.

Bokomtale Svarthuset

Lewismannen, Peter May

Peter May, Lewisbrikkene

Peter May, Coffin road

Peter May, Ualminnelige mennesker

 

 

Etter Peter May, kommer Jojo Moyes, Over horisonten

Hun selger jo bøker så bladene flagrer.

Forlaget er Bastion.

Bastion bøker finner du også mange av på Boklageret.

Den ene pluss en og Et helt halvt år

Bøker lest juli 2015

Etter deg

Bøker lest mai 2016

Fremdeles meg

Fremdeles meg, Jojo Moyes

Jenta som ble igjen

Jojo Moyes, Jenta som ble igjen

 

 

Krim igjen, også denne fra Goliat, for her kommer enda en av de krimforfatterne jeg liker ekstra godt.

Jeg leser for det meste nordisk krim, med noen unntak, blant annet disse to.

 

 

William Shaw, Dødeland

 

Salt Lane

William Shaw, Salt Lane

Fuglekikkeren

William Shaw, Fuglekikkeren

 

 

Victoria Hislop, De som er elsket 

Forlaget er Vigmostad & Bjørke

 

Hislop har gitt ut mange bøker. Noen av de har jeg likt svært godt, som Øya og Hjrmkomsten, men hun har også gitt ut noen jeg ikke har vært så begeistret for.

De som er elsket, sies å være den beste hun har skrevet og det er en sterk bok, fra Hellas under krigen der.

 

Den eneste jeg har omtale fra, er den jeg likte dårligst. De andre leste jeg før jeg startet å blogge bøker.

Victoria Hislop, Postkort fra Hellas

 

 

Ormebitt, Arnt Olav Klippenberg

Mitt første leseeksemplar fra Jæren forlag og ny forfatter for meg.

Det begynner  å bli noen bøker nå der handlingen er lagt til vikingtiden og hurra for det, for det er jo så kjekt å lese fra denne tiden.

Denne måneden har jeg planlagt å lese to bøker fra vikingetiden.

 

 

 

Etter den tøffe vikingtiden, går jeg over til humor, ispedd litt alvor.

Fredrik Backman, Folk med angst

Forlaget er Cappelen Damm

Jeg har ikke lest alle Backmans bøker enda, men det skal jeg.

En mann ved navn Ove, så jeg på film.

Bjørnstadbøkene syntes jeg var helt fantastisk.

Fredrik Backman, Bjørnstad og Vi mot dere

 

 

 

Da går jeg over til en psykologisk thriller

Helene Flood, Terapeuten.

Forlaget er Aschehoug

Jeg er veldig spent på denne. Allerede før utgivelsen, var den solgt til mange land. På Aschehougs bokmøte nå i september, var det oppe i 27. Men jeg ser at omtalene er litt sprikende så det blir spennende å se om jeg liker den.

Bokmøte Aschehoug 2019

 

 

 

Espen Haavardsholm, Fra nå av kan alt skje 

Forlaget Oktober

Roman

“Bittert og kjærlighetsfullt om forfatterens egen mor. Den 84-årige Katrin Li blir trolig en av bokhøstens mest interessante romanskikkelser … Haavardsholm lykkes i å la personhistorie og norgeshistorie gli over i hverandre, blant annet med faren som motstandsmann, drept under Måløy-raidet i 1941”

HENNING HOWLID WÆRP, AFTENPOSTEN

 

 

 

Neste vikingbok er er første boken i serien Jomsviking.

Bjørn Andreas Bull-Hansen, Jomsviking 

Leseeksemplar Fra Gyldendal

Bind 2 Vinland

Bind 3 Danehæren

 

 

Tore Tveit, Min mor døde barnløs

Forlagshuset Vestfold.

Mitt første møte med Tore Tveit, men han har gitt ut 32 bøker og dette er roman nummer 7.

 

 

Kathrine Webb, Skjulestedene

 

 

Jeg leser alle bøker av Kathrine Webb og har kjøpt denne selv.

Jeg har igjen å lese Det forbudte barnet og Italienske netter, i tillegg til skjulestedene.

 

Arven

FERIEROMANENE

Orkideens hemmelighet

ORKIDEENS HEMMELIGHET- FEEL GOOD ROMAN

Det du ikke ser.

Bøker lest vinteren 2015

En sang fra fortiden

Bøker lest i april

Den engelske piken

Katherine Webb, Den engelske piken

Spor i støvet

Katherine Webb, Spor i støvet

 

 

Margaret Atvood, Tjenerinnens beretning

kjøpt selv.

Jeg fikk bok to av Atwood fra Aschehoug men jeg har ikke lest den første. Jeg har heller ikke sett serien A handmaid’s tail, som bygger på boken men det virker som om den er kjent for alle jeg snakker med.
Bok nummer to, Gileads døtre kom nå i høst 34 år etter Tjenerinnens beretning.

Jeg er ikke helt sikker på om dette er noe for meg, men er villig til å gi den en sjanse siden jeg har fått Gileads døtre.

 

 

Nederst i bunken ligger

Sofia Lundeberg, Den røde adresseboken.

Leseeksemplar fra Cappelen Damm.

Den fikk jeg fordi jeg ikke har lest noe av Lundberg før og har sett Mange fine omtaler. Hun har nå kommet med en ny, Et spørsmålstegn er et halvt hjerte.
Jeg går ut fra at når jeg har kommet ned hit, sitter jeg på flyet til Fort Lauderdale for denne gleder jeg meg til å lese på ferie. Det er ikke uten grunn at den ligger der nede og lurer.

 

Ser det ikke  ut til å bli en spennende måned kanskje? Omtaler kommer etterhvert som jeg har lest

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg