Katherine Webb, Den engelske piken

Katherine Webb, Den engelske piken

Webb skriver feelgood og er en av de bedre feelgoodforfatterne synes jeg.  Jeg skal lese alle av henne, men jeg henger litt etter.

Jeg har lest Arven, Det  du ikke ser og En sang fra fortiden. Det du ikke ser, likte jeg ikke så godt, men de to andre var ok. Det er jo lettlest feelgood dette, så man må ta det for hva det er.  Dette er typiske feriebøker for meg, avslapping i solen.

Jeg har igjen å lese Den engelske piken, Italienske netter, Det forbudte barnet, Skjulestedene og Spor i støvet. Den siste er ny av året.

En engelske piken har vært med på ferie tidligere også, men fikk bli med hjem igjen, så nå var det klart for en ny runde, til Usa og Karibien, denne gangen.

Dette synes jeg er en av de beste så langt. Den ble mer og mer spennende. Hva er egentlig historien bak? Handlingen er for det meste lagt til Oman, fra tidlig 1900 tall og oppdagelsesreisende Maude og fra 1958, om Joan som gjerne vil møte Maude og det ønsket får  hun så sannelig oppfylt og det blir nok mer spennende enn hun tror, i ørkenlandet Oman. Perfekt feriebok.

Bilde og tekst er hentet fra Gyldendal men boken har jeg kjøpt på Romsdal Libris

Utgivelser

https://www.gyldendal.no/Forfattere/Webb-Katherine

Året er 1958, og den nyutdannete arkeologen Joan Seabrook reiser fra England til den urgamle byen Muscat i Oman med forloveden Rory. I sin flukt fra smerten etter en personlig tragedie er Joan oppsatt på å dra til ørkenfortet Jabrin og grave opp skattene som skal være gjemt der.

Men Oman er et hemmelighetsfullt land herjet av voldelige omveltninger, og det skal vise seg å være umulig å få tillatelse til å utforske Jabrin. Joans trøst er at hun får møte sin heltinne fra barndommen, den oppdagelsesreisende Maude Vickery.

Møtet med den uvanlige og tilbakeholdne kvinnen endrer alt for Joan. Hun lar seg forføre av det spennende nye vennskapet, og begynner ikke før det er for sent å stille spørsmål ved sine egne handlinger. Da Joan skjønner at hun er blitt en brikke i et lumsk spill, må hun prøve å hindre begivenheter hun selv har satt i sving, før de får de frykteligste konsekvenser.

Vil piken som forlot England for å besøke dette vakre, men farlige landet, noensinne finne veien hjem?

2 kommentarer
    1. Åå den boken er fiiin! Vi er tre søstre som leser hverandres bøker på ferie sammen … jeg likte godt den engelske piken men en søster var ikke enig. Men hun skulle prøve igjen…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg