Marc Levy, En som deg

Marc Levy, En som deg

Leseeksemplar fra Panta forlag

Dette var en  koselig leseopplevelse.  Lett, men varm og for meg en passe liten dose romantikk. Vi følger menneskene i en blokk og heisførerne i blokken. De har en gammel, manuell heis som krever en mann til å styre den. Nydelig skrevet og jeg ville nesten ikke forlate de. Skikkelig kosebok for meg. Jeg håper den blir filmet for da skal jeg krølle meg sammen i godstolen og se film.  Gleder meg til neste bok av samme forfatter, Ps fra Paris.

 

 

Kan en kvinne som henne falle for en mann som ham? Velkommen til Fifth Avenue nr. 12, en New York-bygård med en blandet samling beboere og en av byens siste håndstyrte heiser. En dag begynner Sanji som heisoperatør i bygningen, for å hjelpe sin gamle og syke onkel. Det ingen vet, er at denkjekke, unge mannen i uniform egentlig er en fremgangsrik forretningsmann. I øverste etasje bor Chloe, en ung skuespillerinne som jobber med å lese inn lydbøker. Når Sanji og Chloes veier krysses, setter det i gang en rekke hendelser ingen kan stoppe, og livet på Fifth Avenue blir aldri det samme igjen. Marc Levy har solgt over 40 millioner bøker

 

Nå skal jeg lese:

Merete Junker, Vannmannen

Denne har jeg kjøpt selv.

 

Junker har egentlig satt sitt preg på sommeren her i familien, for både jeg og gubben har lest hennes tidligere bøker, for å være klar til hennes nyeste, som kom ut nå i august, Lillemann, Ildebrann.

De kan leses frittstående også, men greit å lese de kronologisk siden noen av de har samme hovedpersonene, som de tre første.

Merete Junker, Jenta med ballongen

Merete Junker, Tvillingen

Merete Junker, Pumasommer

Merete Junker, Venuspassasjen

 


Kattis lever på livets skyggeside i Porsgrunn, dagene går med til å skaffe piller og alkohol og finne bortgjemte steder der hun kan varme seg og sove ut rusen. En natt blir hun vitne til at en handlevogn dumpes i sjøen rett ved skjulestedet hennes, og i handlevogna ligger det noe som viser seg å være et lik. Men det er ikke bare Kattis som ser det, det er flere øyne som følger med i den gamle industribyen.

Samtidig kommer journalisten Sigmund Boye over noen urovekkende bilder av sin egen mor. For å finne ut hvilke hemmeligheter hun skjuler, bestemmer han seg for å skygge henne gjennom Berlin, der hun studerte som ung kvinne. Før Sigmund vet ordet av det, har han begått lovbrudd som kan sette forholdet til samboeren,Eline Torp, på spill. Eline, på sin side, forsøker å løse drapsgåten – men det viktigste vitnet, rusmisbrukeren Kattis, er sporløst

 

 

Joyce Carol Oates, Mitt liv som

Ellen G. Simensen, Tro meg når jeg lyver

Lene Lauritsen Kjølner, Høyt henger de

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg