Ellen G. Simensen, Tro meg når jeg lyver

Ellen G. Simensen, Tro meg når jeg lyver

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Simensen er debutant og det er nesten så jeg tror hun lyver. Dette er mesterlig skrevet. I starten er du litt forundret og hmm der og hmm der og hva skjer egentlig og så skrur hun mer og mer til, på alle kanter. Til slutt snører hun nettet så hardt sammen, at du glemmer å puste.

Helledussan går det an? Ja nå skjønner jeg alle de som har sagt at denne må jeg lese. Ja denne må leses hvis du er glad i krim. Det er ikke makabre utbroderinger, bare ulidelig spennende og gjetter du hvordan alt henger sammen, ja da er du god.
Da er det bare å lene seg tilbake og vente på neste. En ny norsk krimforfatter som vil nå langt utenfor Norges grenser.

 

 

 

 

 

Tro meg når jeg lyver er en psykologisk krimroman som spenner et vidt lerret fra øst i landet til ytterst i vest.

Politimannen Lars Lukassen ser muligheten til en permanent forfremmelse idet han må rykke ut til likfunnet av en tidligere
klassekamerat. Situasjonen på politistasjonen i Hønefoss forverres da en uhyggelig skikkelse oppsøker barn og deler sine mørke hemmeligheter. Samtidig kommer læreren Johanna Brekke til byen for et vikariat. Lars blir raskt tiltrukket av henne. Men hva er det Johanna rømmer fra, og hvem er venn og hvem er fiende i jakten på sannheten?

Nå skal jeg lese:

Lene Lauritsen Kjølner, Høyt henger de

Leseeksemplar sendt som gave fra forfatteren

 

Da er jeg klar for å bli skikkelig kjent med Olivia. Jeg hilste på henne i 2018,I de beste sirkler,  men nå er det på tide å lese meg litt opp på denne humørsprederen, for Kjølner kom nettopp ut med en ny bok om Olivia, nemlig Sort gryte. Hun kommer også med en julebok men det er visstnok med en annen hovedperson.

Lene Lauritsen Kjølner, I de beste sirkler

Sort gryte er den 7. Boken om Olivia. Dette er lettleste humorkrimbøker.

https://www.bokklubben.no/serieSok.do?term=alttilknytning:%22Olivia%20Henriksen%22

 

 

En krim med særegen varme og humor, lekende lett språk og troverdig spenning. Olivia går ofte tur med hunden sin på den idylliske øya Ankerholmen utenfor Tønsberg. En dag snubler hun over noe som skal riste liv i den fastlåste tilværelsen hennes – på godt og vondt. For hovedstadsadvokaten Fridtjof Prebensen dingler livløs fra et rep på verandaen til Nilsens hytte, og politiet kobles raskt inn i saken. Men Olivia klarer ikke la være å etterforske litt på egen hånd. For bopliktkonflikten har tydeligvis nådd nye høyder på den vanligvis fredfulle øya, og ingen forblir urørt av det som skjer

 

September:

Joyce Carol Oates, Mitt liv som rotte

 

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg