Camilla Davidsson, En julestorm

 

Camilla Davidsson, En julestorm

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Camilla Davidsson, En liten toroms med potensiale

Nå har jeg lest min første julebok og koser meg med lett underholdning i høstmørket.

Dette var lett underholdning, slik mange liker en julebok skal være. Litt moro var det at det var tre menn med i bildet, vanligvis er det jo to. Hvem vil vinne til slutt? Men som vanlig er det jo en av de som er helt håpløs. Men fortsatt er vi spent på hvem av de to andre som er beste kandidat. Apropos det. Når kommer det en roman der det er menn som har hovedrollen. Menn som søker den store kjærligheten, ikke alltid en kvinne.

Litt gøy var det også at Alice, hovedpersonen, får i oppgave å veilede en forfatter som skal skrive en juleroman og der er handlingen ganske lik Alices sitt virkelige liv.

Alice sliter med sosial angst, etter å ha vært coronaisolert, noe mange dessverre kan kjenne seg igjen i.

For meg ble det litt lett, da jeg liker nok best bøker med litt mer alvor og dybde, men jeg er overbevist om at mange julebokelskere vil kose seg med denne romanen.

Jeg vil derfor kalle dette en tradisjonell romantisk julebok.

 

Fra omslaget:Alice jobber som redaktør i et stort forlag. På fritiden planlegger hun bryllup sammen med forloveden. Men så blir tilværelsen snudd opp ned. Først svikter forloveden henne, og deretter mister hun jobben.
Hun forsøker nytteløst å holde fasaden, som freelancer på hjemmekontoret. Nabojenta Poppy og katten Confucius, forsøker stadig å lokke Alice ut av ensomheten – vil de lykkes? Et nytt oppdrag dukker opp. Samuel Engman, kjent krimforfatter, trenger hjelp til en juleroman. Alice er skeptisk, men takker likevel ja til jobben, mest fordi hun er blakk. Julen nærmer seg og Alice må ta noen valg, og kan hun lære å stole på mennesker – og kjærligheten igjen?

 

Nå leser jeg:

Jenny Fagerlund, Den siste adventskalenderen

Leseeksemplar fra Gyldendal

 

Jenny Fagerlunds bøker er jeg veldig glad i.

 

Jenny Fagerlund, Begynnelsen på noe nytt

Jenny Fagerlund, Mitt hemmelige liv

Jenny Fagerlund, 24 gode gjerninger

 

Fra omslaget:Midt i en snøstorm ankommer Petra og hennes elleve år gamle niese Nypegården handelsgartneri. Et sted de aldri har besøkt, men som Petras søster fortalte om før hun døde, og ba Petra om å oppsøke dersom hun hadde problemer. Sakte begynner Petra og Charlie å venne seg til sin nye tilværelse, og Petra blir tilbudt jobb i det koselige gartneriet. De blir kjent med innbyggerne i den lille byen, men deres ankomst har vekket blandede følelser.  

En morgen ligger en adventskalender utenfor døren. Den inneholder en fortelling om byens kunstner Lily, og hver luke avslører en ny detalj om henne. Petra innser snart at byens innbyggere skjuler noe for henne, og adventskalenderen er nøkkelen til svaret.

 

 

 

 

 

November:

Lesestabel november, tema nyheter og jul, endret versjon

Abdulrazak Gurnah, Svik

Anette Bjergfeldt, Livet er fullt av flodhester

 


 

 

Januar:

Bøker lest Januar 23, tema utgitt 2021, 12 bøker, herav 3 krim

Februar:

Bøker lest februar 23, tema norske forfattere, 14 lest, herav tre krim

Mars:

Bøker lest mars 2023, tema nordisk, 10, 7 bøker lest, herav 3 krim

April:

Bøker lest april 23, 10 leste, pluss to halvleste, herav 2 krim

Mai:

Bøker lest mai 2023, 16,3 bøker lest, mest krim

Juni:

Bøker lest juni 2023, 16 bøker

Juli:

Bøker lest juli 23, tema pocketsommer, 14 bøker lest

August:

Bøker lest september 23, tema bøker i serie,12 bøker    (August)

September:

Bøker lest september 23, 11 bøker.

Oktober:

Bøker lest oktober 23, 9 bøker + pluss litt til

 

 

 

2022:

Mine 10 favorittromaner i 2022

De 6 beste krim/spenningsbøker 2022

Kjært barn har mange navn, historisk drama, feelgooddrama, drama, her er de jeg har lest i 2022

Bokåret 2022, Arrangementer, og 50 titler jeg har likt godt.

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg