Annicken R. Day, Fly, Sommerfugl

Annicken R. Day, Fly, Sommerfugl

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Denne har jeg planlagt å lese lengre, men den er blitt forbigått. Nå er den lest og jeg likte den godt.

Litt klisje og lett blir den. Alt virker forbausende enkelt, med få skjær i sjøen og den store kjærligheten er ganske så forutsigbar og perfekt, men samtidig er det jo helt i min gate, Lillasjels altså. Jeg kjøper helt og fullt ideene i historien. Det er jo temaer jeg blogger om og jeg anbefaler den gjerne, hvis du liker underholdningsbøker som inspirerer. Og jeg har absolutt tro på konseptet om  at trives du på jobb og føler deg verdsatt, yter du mer.

 

 

 

Maya Williams er en ambisiøs og hardtarbeidende businesskvinne bosatt i New York, på full fart opp karrierestigen omkranset av mannssjåvinistiske ledere. Da hun blir sendt til øya Kaua’i på Hawaii for å holde et innlegg på en konferanse, blir hun nødt til å ta et valg som kan sette hele hennes karriere på spill.

På Kaua’i opplever Maya det chille øylivet for første gang, og da hun møter mennesker som åpner øynene for andre måter å tenke på, begynner hun å se livet, jobben, kjærligheten og seg selv i et helt nytt lys.

Men Maya må etter hvert hjem igjen til New York og forretningslivet. Klarer hun å leve etter sine nye livsfilosofier og fremdeles gjøre suksess? Og vil hennes personlige og profesjonelle forvandling gi henne lykken og friheten hun drømmer om?

Fly, sommerfugl er Annicken R. Days debutroman. Den ble opprinnelig skrevet på engelsk og utgitt i USA høsten 2019. Boken er nå oversatt til norsk, i tett samarbeid med forfatteren.

«En viktig roman som favner både ledelse, selvutvikling og herlig underholdning med spenning og romantikk. Boken traff meg midt i hjertet, da jeg har grunnleggende tro på at ærlighet og medmenneskelighet lønner seg også i business, og samtidig har erfart at jobb kan bli så altoppslukende at man nesten mister seg selv. Anbefales å det varmeste!» Hilde Midthjell, næringslivsleder og investor

 

Nå skal jeg lese:

Therese Aasvik, boksen går

Leseeksemplar fra Vigmostad & Bjørke

Det er flere samtidsromaner denne måneden. Det er ikke min favorittsjanger så det kan nok hende at noen blir lagt bort. Vi får håpe de fleste faller i smak.

Jeg liker utfordringer og krysser fingrene.

 

 

Ruth er samfunnsfaglærer. Hun er ikke kunstner, slik hun en gang drømte om, hun bor i et hus midt i byen med to barn og ektemannen Alf, som hun ikke forholder seg til lenger. Hver dag sykler hun til skolen der hun forsøker å vekke lærelyst i elevene og livslyst i seg selv, men den eneste som virker lysten på noe som helst, er den barmfagre kunst- og håndverkslæreren May – som tekster Alf sent på kvelden. 
En dag kaller rektor alle lærerne inn til et hastemøte på lærerværelset – og både kunstnerspiren og konkurranseinstinktet vekkes på nytt i Ruth.
Boksen går er en fortelling om samliv og arbeidsliv, om ambisjoner og avgrunner – om å se hverandre og å møte seg selv.

 

September:

 

 

Ellen Hofsø, Elvesang 

Marianne Nelvik, Thazarenes makt

Tommy Kinnunen, Ingen Anger

Ishbel Holmes, Sykkeleventyret 

Hilde K. Kvalvaag, Djuphavsslettene

 

Januar:

Bøker lest januar 2020, 22 bøker

Februar:

Bøker lest februar 2021, 17 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2021, 17 bøker

April:

Bøker lest april 2021,19 leste, 2uleste, 3 halvferdig

Mai:

Bøker lest mai 2021. 5,5 murstein og 1 roman

Juni:

Bøker lest juni 2021, tema før år 1900, 12 bøker

Juli:

Bøker lest juli 2021, 14 bøker

August:

Bøker lest august, 2021, 12 bøker lest, av de 4 krim

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg