Sofia Lundberg, Som en fjær i vinden

Sofia Lundberg, Som en fjær i vinden

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Jeg har lest tre bøker av Lundberg og likt de så godt at når denne kom, fikk den lure seg inn i stabelen for april.

Sofia Lundberg, Den røde adresseboken

Sofia Lundberg, Et spørsmålstegn er et halvt hjerte

Sofia Lundberg, Eiketreet

 

I starten storkoste jeg meg og fant den roen jeg bruker å ha når jeg leser Lundbergs bøker. Det er en varme og medmenneskelighet i de som jeg liker godt.

Denne gangen følte jeg imidlertid at det ble litt haltende. Det var fin flyt en stund, men så ble det litt haltende og lett en periode, som om hun strevde for å finne på noe i midten, før det igjen ble flyt på slutten igjen.

Likevel er det helt klart en feelgood mange vil like, men at det er hennes beste, nei, det synes jeg ikke. Det manglet litt.

Har du enda ikke oppdaget Sofia Lundberg, og liker underholdningsbøker som ikke er for tragiske, anbefaler jeg henne.

 

 


Sofia Lundbergs nyeste roman Som en fjær i vinden syder av vennskap, kjærlighet og jazz, og av alle tilfeldigheter og omstendigheter i livet som er så vanskelige å rå over. Sensommeren 2019 får Viola en uventet telefon fra Lilly, nabojenta som en gang var hennes beste venn. Nå er de begge 80 år gamle, og Lilly er døende. Deres veier skiltes i ungdommen, men de sluttet aldri å tenke på og lengte etter hverandre. I Lundbergs varme og såre roman får leseren følge Viola og Lillys ulike livsveier fra 1950- tallet og frem til i dag. Når Viola og døtrene hennes til slutt reiser til Paris for å treffe Lilly en siste gang, får Viola endelig svar på spørsmålene som har plaget henne i alle disse årene. Sofia Lundberg regnes som en stor stjerne innenfor hjertevarme skandinaviske samtidsromaner.

 


April:

 

 

Lesestabel april, Tema Nyheter 2022

Jenny Colgan, Den lille bokhandelen på hjørnet

Maren Uthaug, Og sånn blei det

Veronica Henry, En familieoppskrift 

Valérie Perrin, Å vanne blomster om kvelden

Jorid Mathiassen, Der hvite liljer vokser

Isabel Allende, Violeta

Kristin Hannah, Vinterhagen

Natasha Lester, Huset på Rivieraen

Ann-Helén Læstadius, Stjålet

Amanda Prowse, Drømmen om deg

Erica James, Mødre og døtre

Tyra Teodora Tronstad, Det finnes ingen grenser for gult

 

Det nyeste nummeret av Hverdagsnettmagasinet, proppfull av forfatterintervjuer og mye mer, blant annet Bokidioten som denne gang prøver å rydde i bokhyllene sine. Lykkes hun?

https://hverdagsnett.no/index.php/magasin

Bokidioten er inspirert til å rydde….. eller?

 

 


Januar:

Bøker lest januar 2022, 14 bøker, herav 5 krim/spenning

Februar:

Bøker lest februar 2022, 24 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2022, 15 bøker, herav 14 krim

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg