Sigbjørn Moestue, Himmelen skal gråte blod

Sigbjørn Moestue, Himmelen skal gråte blod

Leseeksemplar fra Norli Åndalsnes

Dette tenkte  jeg ble en perfekt bok for gubben. Han leser jo snart mer enn meg i ferien så jeg sliter med å henge med. Jeg må jo lese de han har lest så vi slipper å ha de med hjem igjen. Han syntes denne var spennende.

Jeg syntes også den var svært spennende. Kanskje litt usannsynlig, men det bryr jeg meg ikke om så lenge jeg blir så engasjert at jeg bare må lese den ut. Original vri med den copiloten. Ja jeg sier ikke hvem, men det ga litt ekstra hjertevarme med i thrilleren.

Full fart fra første til siste side. Hurra fra både meg og gubben.

 

 

 

Himmelen skal gråte blod er en thriller-reise av de sjeldne. Sigbjørn Mostue har skrevet en forrykende fortelling som også griper oss i hjerterøttene – noen ganger må man tape alt, for å vinne det viktigste.

Den kreftsyke, tidligere spesialsoldaten Even Stubberud skal på sitt siste oppdrag: en enkel eskortetjeneste av en terrorist til Somalia. Flyet fra Oslo blir tatt over av kaprere, og terroristen satt fri. Den eneste som kan redde 245 passasjerer fra den visse død er en ubevæpnet, syk mann uten noen kunnskap om det å fly.

 

Nå skal jeg lese:

Muna Shehadi, Rosalinds løgner

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Første bok i en trilogi, Fortunas døtre. Bok nummer to, Eves  sannhet er også utgitt.


Tre søstre, tre hemmeligheter, tre fortellinger.

Etter at den berømte filmskuespilleren Jill Croft har gått bort, gjennomgår de tre døtrene hennes, Rosalind, Eve og Olivia morens etterlatte papirer. De oppdager at hun hadde en stor hemmelighet, noe som setter hele deres eksistens i et nytt lys. De tre kvinnene reagerer veldig ulikt – hvem var moren egentlig? Rosalind ønsker umiddelbart å få vite sannheten om hvem hun er og hvem moren var. Søstrene er mer skeptiske til nyheten og vil at alt bare skal fortsette som før.
Dette er bok én i trilogien Fortunas døtre. En roman for alle som liker å lese Lucinda Riley og Santa Montefiore. Historien om de tre søstrene fortsetter med Eves flukt og Olivias avsløring.

 

 

 

Juli:

Lesestabel juli 2021, Pocketsommer

 

Haruki Murakami, Kafka på stranden
Elisabeth Gifford, Den gode doktoren fra Warszawa

Lene Lauritsen Kjølner, Ingen til bords

Fiona Valpy, I tykt og tynt

Peter May, Jeg svikter deg aldri

Dina Jefferies, Grevinnen fra Toscana

Gill Thompson, Barnet på plattform 1

Roar Ræstad, Sovende hunder

Camilla Grebe, Åsa Träff, Mannen uten hjerte

Catherine Ryan Hyde, Dagen som endret alt

 

 

 

Januar:

Bøker lest januar 2020, 22 bøker

Februar:

Bøker lest februar 2021, 17 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2021, 17 bøker

April:

Bøker lest april 2021,19 leste, 2uleste, 3 halvferdig

Mai:

Bøker lest mai 2021. 5,5 murstein og 1 roman

Juni:

Bøker lest juni 2021, tema før år 1900, 12 bøker

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg