Shelley Read, Dit elven fører deg

 

 

Shelley Read, Dit elven fører deg

Leseeksemplar fra Gyldendal

 

Denne er jeg utrolig spent på. Den sammenlignes med Der krepsene synger og den syntes jeg var bare nydelig. Ofte er disse sammenligningene bare et salgstriks, men jeg krysser fingrene.

Delia Owens, Der krepsene synger

Jeg likte svært godt denne romanen. Den er utrolig velskrevet og den er gripende. En historie utenom det vanlige.

Det tok bittelitt tid før den fenget meg helt, men ikke så mange sidene. Det tror jeg er fordi den ble sammelignet med Der krepsene synger, for den boken ble jeg veldig glad i. En roman som absolutt bør filmes.
Minner meg på at jeg også må se filmen Der krepsene synger.

Dette er en oppvekstroman og en roman som ville passe de aller fleste som er glad i å lese.

Men det er feil i omslagsteksten. Det er ikke slik at vannet i elva begynner å stige, men området skal demmes opp.

 

 

Fra omslaget:Colorado, 1940-tallet. Victoria Nash er bare en tenåring, men har likevel ansvaret for husholdningen på familiegården, der de i generasjoner har dyrket fersken. 

Den unge dagdriveren Wilson Moon har en mystisk fortid og er blitt fortrengt fra stammeområdet sitt. Han er uønsket av lokalbefolkningen i den lille byen. Da Victoria treffer Wilson, tennes en gnist av lidenskap, men også av fare. De innleder et forhold som for enhver pris må holdes hemmelig. Da Victoria blir gravid, flykter hun alene opp i fjellene. Hun bosetter seg i en liten hytte mens hun kjemper for å overleve i villmarken. Samtidig stiger vannet i elva i dalen og truer med å utslette gården og alt hun kjenner til.  (Vannet stiger ikke, men skal demmes opp, )

Dit elven fører deg er en historie om kjærlighet og tap, men også om å finne et hjem, en familie, å få kraft og mot til å kjempe – og om å finne trøst der man minst venter det. 

 

Nå lese jeg:

 

Patricia Wilson, Kaneltreet

Funnet i en boktelefonkiosk i Geiranger

 

 

 

Jeg leser alle Wilsons bøker. Fantastiske feriebøker. Historisk feelgood-drama, en av mine favorittsjangre.

Patricia Wilson, En sommer i Hellas

Patricia Wilson, Flukten til den greske øya.

Som dere ser har jeg to av hennes i stabelen i år, stor glede. Slike bøker jeg åpner med en forventningsfull glede inni meg. Og nå skal vi til Rhodos i denne boken, ekstra glede.

 

Rebeccas ekteskap er på bristepunktet, og når hun i tillegg får dårlige nyheter fra familien på Rhodos, reiser hun motvillig tilbake til sin barndoms øy. Her innser hun hvor lite hun vet om bestemoren som hun har nektet å ha kontakt med de siste årene. Nå må familien finne sammen igjen, og tiden er inne for å fortelle sannheten om den forferdelige dagen i 1944 da familien hennes ble splittet.

 

 

Juli:

Lesestabel juli 23, pocketsommer

Emma Hamberg, Je m’appelle Agneta

 

Januar:

Bøker lest Januar 23, tema utgitt 2021, 12 bøker, herav 3 krim

Februar:

Bøker lest februar 23, tema norske forfattere, 14 lest, herav tre krim

Mars:

Bøker lest mars 2023, tema nordisk, 10, 7 bøker lest, herav 3 krim

April:

Bøker lest april 23, 10 leste, pluss to halvleste, herav 2 krim

Mai:

Bøker lest mai 2023, 16,3 bøker lest, mest krim

Juni:

Bøker lest juni 2023, 16 bøker

 

 

2022:

Mine 10 favorittromaner i 2022

De 6 beste krim/spenningsbøker 2022

Kjært barn har mange navn, historisk drama, feelgooddrama, drama, her er de jeg har lest i 2022

Bokåret 2022, Arrangementer, og 50 titler jeg har likt godt.

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg