May Lis Ruus, Alle mine barn kom hjem 

May Lis Ruus, Alle mine barn kom hjem 

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

 

Ny krimserie som utgis rett i pocket. Bok to kommer i midten av september.

Jeg har kun sett fine omtaler.

Det er mye bra å si om denne krimromanen. Bra plott, lettlest og spennende på slutten. Overraskende vendinger er det også. Veldig mye bra og jeg anbefaler den gjerne.

Men likevel nådde den ikke helt til topps hos meg og det har mest med egne preferanser å gjøre. Jeg er ikke så glad i psykologiske thrillere, jeg liker best etterforskingskrim. Vi følger flere personer og stort sett er de fortellende i jeg-person. Det blir litt anmasende for meg. Noe av det blir gjentagende.

Men jeg forstår at mange synes dette var veldig spennende og snart kommer bok to i serien.

Selv får jeg møte Ruus på krimhelg på Osterøy i slutten av september. Bli med du også, da vel 😎

https://facebook.com/events/s/oster%C3%B8y-krimfestival-2023virke/738700560915372/

 

 

 


En sen ettermiddag sitter en fireåring alene i barnehagen og fingermaler på veggen. Han tegner en familie og et hus. Men rødfargen er ikke maling. Det er blod som stammer fra barnehageassistenten som ligger livløs på gulvet ved siden av ham. Da han blir funnet, er hans to yngre søstre som sunket i jorden, og politiet i Bergen frykter at de er blitt bortført.

Lise Lotte Mehl er barnevernspedagog og jobber som familiekonsulent, blant annet for fosterhjemmet til søskenflokken. Etter at Lise Lottes ektemann ble fengslet og dømt i en alvorlig straffesak, har hun kjempet seg tilbake til et normalt liv. Men da det viser seg en sammenheng mellom de to sakene, truer fortiden med å innhente henne …

Et annet sted forsøker en hardt prøvet mor å finne tilbake til sine barn.

Alt hun ønsker, er å samle familien sin og gjøre den hel – én gang for alle.


August:

Lesestabel august 23, Bøker i serier

 

Januar:

Bøker lest Januar 23, tema utgitt 2021, 12 bøker, herav 3 krim

Februar:

Bøker lest februar 23, tema norske forfattere, 14 lest, herav tre krim

Mars:

Bøker lest mars 2023, tema nordisk, 10, 7 bøker lest, herav 3 krim

April:

Bøker lest april 23, 10 leste, pluss to halvleste, herav 2 krim

Mai:

Bøker lest mai 2023, 16,3 bøker lest, mest krim

Juni:

Bøker lest juni 2023, 16 bøker

Juli:

Bøker lest juli 23, tema pocketsommer, 14 bøker lest

 

2022:

Mine 10 favorittromaner i 2022

De 6 beste krim/spenningsbøker 2022

Kjært barn har mange navn, historisk drama, feelgooddrama, drama, her er de jeg har lest i 2022

Bokåret 2022, Arrangementer, og 50 titler jeg har likt godt.

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg