Julie Hastrup, En torn i øyet

 

 

Julie Hastrup, En torn i øyet

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

I september skal vi til Osterøy på krimfestival igjen. Dit kommer Julie Hastrup. De to første hennes er nå utgitt på norsk i heftet format og de to neste kommer snart. Jeg vil derfor prøve å få lest hennes bøker, før jeg skal dit. Selges i dagligvare og kiosk i en periode, før den blir å finne i bokhandelen eller gratis på biblioteket.

Dette er bra krim, fengende helt fra starten. Litt mye om hovedpersonen, etterforskeren Rebekka, men det er nok fordi vi skal kjenne bakgrunnen hennes. Gubben har stukket av med bok 2, I blindsonen, og sier at det er ikke mer om den historien i neste bok.

Begge likte vi godt En torn i øyet. Overraskende vendinger. En Anna er myrdet og plutselig forsvinner en liten Anna også. Jeg greide å gjette hvem som var morderen, men vil ikke si hvordan jeg kom frem til den konklusjonen.

Det er ikke rått eller makabert, utenom noen få setninger,  der det beskrives hvordan de finner den døde.

Jeg gleder meg til neste bok i denne serien, men den har gubben som sagt,  og han påstår at jeg får den ikke denne måneden.

Det betyr, med min strenge månedsregime, at den må ligge på vent til neste gang jeg skal ha tema bøker i serie eller pocket.

Neste måned har jeg tema nyheter og bare kvinnelige forfattere,  så det kan være den lurer seg inn der, men det er tvilsomt, for der er det allerede fullt.

Ja slik er det her hos Bokidioten.

Men er du glad i krim, se opp for Julie Hastrup. Anbefales her fra huset av både gubben og kjerringa. Gleder meg til bok 2.

 

5 dager igjen av måneden, hmmmm, hvilken skal jeg velge nå?

 

Fra omslaget:En sommernatt sykler den unge Anna Gudbergsen hjem etter en kveld på byen i Ringkøbing. Men Anna kommer aldri hjem. Neste morgen blir hun funnet brutalt drept i skogen.

Rebekka Holm, 35 år og nyansatt etterforsker hos Rikspolitiets drapsavdeling, blir sendt fra København til Ringkøbing. Her har Rebekka vokst opp, men hun har holdt seg unna siden en forferdelig ulykke for seksten år siden. Motvillig vender hun tilbake til hjemstedet og kastes rett inn i det lille samfunnets løgner og svik. Samtidig konfronteres hun med sin egen historie. Så forsvinner en to år gammel jente fra et supermarked. Hun heter også Anna …

 

Mars:

Lesestabel mars 24, tema pocketbøker

Marit Reiersgård, Det de døde vet

Ingrid Berglund, Lykkeformelen

Gill Thompson, Søstrene fra Jersey

Kathleen Grissom, De kalte henne Crow Mary

Catherine Isaac, Bli med meg

 

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

 

Februar:

Bøker lest februar 24, 11bøker, tema bøker i serie

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

 

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg