Holly Miller, Synet av deg

Holly Miller, Synet av deg

Leseeksemplar fra Bastion

 

Det er en kjærlighetsroman og jeg krysset fingrene for at den ikke var for klissete for meg, særlig etter at juleromantikken. Klarsynthet er et tema som jeg er opptatt av og jobber med, så der er jeg nok også ganske så kritisk. Til å være en kjærlighetshistorie,  likte jeg Synet av deg, for den var veldig varm og fin og den ble ikke for klissete. Hovedpersonen har en utfordring med at han drømmer hva som vil skje med de han er glad i, noe som er ganske så utfordrende. Han finner etterhvert ut at det er arvelig og ingen forklaring utenom det,  så jeg er overbevist om at om noen år, vil vi le av problemstillingen for flere og flere åpner jo opp for sansene sine og klarsynthet er ikke noe ukjent fenomen.

Jeg har selv mange venner som får tegn og syner på hva som vil skje i fremtiden. Selv ser jeg ikke fremtid og ikke vil jeg det heller. Jeg kan vite hva mennesker har opplevd,  men jeg spår aldri fremtid og nettopp der viser denne romanen veldig fint, hvor utfordrende det ville vært om vi alle gjorde det. Vi skal ikke vite hva som venter oss bak neste sving for det vil påvirke livet vårt, og ikke bare til det gode.

En annerledes kjærlighetshistorie og den er ganske fin og jeg er sikker på at mange vil like den.

Synet av deg er en moderne, varm og episk kjærlighetshistorie som garantert vil gripe hjertet ditt.

Ville du valgt kjærligheten om du visste hvordan det ville ende?

Callie jobber på venninnes kafé og vet ikke hva hun vil med livet sitt, eller hvordan hun skal finne en ny retning.
Joel har gitt avkall på kjærligheten og har bestemt seg for å ikke binde seg til noen. Men når Joel møter Callie, klarer han ikke avvise følelsene sine for henne.
Møtet mellom dem blir starten på en magisk tid. Men Joel holder på en hemmelighet. Selv om historien deres bare så vidt har begynt, vet han allerede hvordan den slutter…

 

 

Jeg er klar for Speilmannen av Lars Kepler men vet at den er grusom, derfor får Jonas Jonasson være med når jeg legger meg for å lese før jeg sovner mens Speilmannen leses på dagtid.

Jonas Jonasson, Hevnen er søt

Leseeksemplar fra Vigmostad & Bjørke

 

Alle kjenner vi vel til hundreåringen som stakk ut av vinduet og forsvant. Det gjør at jeg har forventninger til lun humor i Hevnen er søt også.

 

Humorkongen Jonas Jonasson er tilbake med en ny ellevill komedie, denne gangen inkludert en liten avstikker gjennom kunsthistorien. Hevnen er søt AS bobler over av fortellerglede. Viktor Svensson har store planer for Alderheims kunsthandel. Veien til makt og innflytelse går via kunsthandlerens datter Jenny – en ung kvinne som elsker ekspresjonismen mer enn noe annet. Den afrikanske medisinmannen Ole Mbatian har lenge ønsket seg en sønn. Til hans store glede dumper det ned en nesten fullvoksen en rett foran føttene på ham – bokstavelig talt. På en nabofest får Hugo Hamlin en strålende forretningsidé: Hva gjør du om naboen tråkker deg på tærne? Plasserer søppeldunkene på feil sted? Skraper opp bilen din? Små og store irritasjoner verden over – det går det an å gjøre penger av! Firmaet Hevnen er søt AS er snart et faktum.
Jonassons femte roman beveger seg lett og ledig over kontinentene, og skjebnen forvandler de parallelle fortellingene til én


Lars Kepler, Speilmannen

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

Jeg har lest alle Keplerbøkene så da må jeg jo lese Speilmannen også. De som har lest den sier den er like spennende som de tidligere Keplerbøkene.

Lars Kepler, Lazarus

Lars Kepler, Kaninjegeren

Stalker

Bøker lest juni 2016

 

 

En ung kvinne forsvinner på vei hjem fra skolen. Fem år senere blir hun funnet drept på en lekeplass midt i Stockholm. Gjennom overvåkningskameraer klarer Joona Linna å spore opp et øyenvitne. Når det viser seg at vitnet er en psykisk syk mann som overhodet ikke husker noe av det han har sett, kontakter Joona hypnotisør Erik Maria Bark.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg