Bente Pedersen, Fjorten dager i desember

Bente Pedersen, Fjorten dager i desember

Leseeksemplar fra Bladkompaniet

 

Juleboklesingen går for fullt her.

Fjorten dager i desember er en trilogi, Tilbake til fyret, Stormvarsel og Den siste julegaven.

Sistnevnte blir utgitt i disse dager.

Jeg har lest den første, Tilbake til fyret og jeg koste meg med den.

Jeg gledet meg til nummer to som jeg begynte på i går kveld og den overasket meg stort, jeg humret og lo, for en overaskelse.

Man kan si hva man vil om seriebøker men de har en stor leserskare og de får mange til å lese, mange som ikke er så glad i tykke romaner og det er veldig positivt.

Her er det stor skrift og ikke så mange sidene.

Bente Pedersen er nok kjent for mange for hun har gitt ut mange serier, blant annet Aurora, Trollkvinne og Tre søstre.

Det var også litt morsomt at jeg kjente igjen personene utenpå den første boken. Illustratør er nemlig Ida S. Skjelbakken og jeg vet at hun ofte bruker seg selv og mannen på bildene hun tegner. Jeg har fått låne noen av hennes illustrasjoner og satt tekst til dem. Hun har gitt ut to serier selv også, Nattergalen og Krøniken om Ylva Alm.

Lettlest, koselig og avslappende lesing. I kveld skal jeg kose meg videre med bok nummer to, Stormvarsel.

 

 

Maria skal ta med sin demente far til øya i havgapet der han var fyrvokter. Alt handler om å gi ham en fin jul, og ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Sønnen hennes skal feire jul med sin far, eksfotballproffen Kevin, i Florida. Men dagen før avreise får Maria en tekstmelding fra bestevenninnen som ber henne sjekke VG …

Maria skrollet nedover. Det var ingen tvil om hva venninnen hadde ment at hun burde gjøres oppmerksom på. Pekefingeren ble hengende i luften over den halvfete overskriften. DRØMMEBRYLLUP I ROMA.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg