Lars Kepler, Kaninjegeren

Lars Kepler, Kaninjegeren

Et av målene etter nyttår har vært å oppdatere meg på krimserier, der jeg henger etter.

Av Kepler sine bøker har jeg igjen å lese Kaninjegeren og Lazarus.

Kaninjegeren var like spennende som de andre Keplerbøkene. Fra første side var jeg fanget. Det er nesten umulig å legge de fra seg.

De er så spennende disse bøkene at jeg føler for å ha pause mellom dem, samtidig blir jeg rastløs, mens jeg prøver å lese noen andre. Når jeg så går over til neste spenningsbok, blir det så spennende igjen, at jeg lengter tilbake til en feelgood eller noe annet mer beroligjende.

Og slik går nå dagene når man er en lidenskapelig bokelsker. Jeg tar det så personlig at jeg bruker å unnskylde meg for de bøkene som må vente på å bli lest. Ja, jeg snakker til de, likedan som jeg snakker til katten. Beklager du må bare vente litt til, eller ja, jeg skjønner du venter, skal prøve å få lest deg snart. Ja, jeg er nok litt gal.

Joona LInnabøkene anbefales til alle som elsker spenning og ikke de aller sarteste, for det er en del blodige detaljer i disse bøkene. Og etter å ha lest første sidene og så sovnet, våknet jeg med mareritt,haha.

Men nå er jeg snart klar for Lazarus.

Lars Kepler er pseudonym for Alecander Ahndoril og Alexandra Coelho Ahndoril. Kaninjegeren er bok nummer 6 i serien om Linna.

BØKER LEST SOMMEREN 2014

Bilde og tekst under bildet er hentet fra sidene til Cappelen Damm, men boken har jeg kjøpt selv.

 

Kaninjegeren er sjette roman om etterforsker Joona Linna, og er så skremmende og briljant at hårene reiser seg på armene.

På dagtid studerer Sofia til å bli sykepleier. Men hun har en hemmelig ekstrajobb som eskortepike. En kveld fører denne jobben henne til en luksusvilla i Djursholm. Men allerede når hun går inn døra, får hun en dårlig følelse. Den eldre mannen ”Willie” har ekte kunst på veggene. Med et glass champagne i hånden, forsøker hun å riste av seg de dårlige vibbene. Hun nipper til glasset og ser ut av vinduet. Augustkvelden er stille og mørk, og bak et tre synes hun at hun skimter noe. Hva var det? Et menneske med merkelig hodeform. Eller et stort dyr? Når de reiser seg for å gå opp til soverommet, blir hun plustelig svimmel og mister balansen. Hun har blitt dopet.

Noen timer senere er SÄPOs Saga Bauer på vei til det samme huset. På det eksklusive kjøkkengulvet ligger sexkunden Willie, ingen ringere enn Sveriges utenriksminister, i en pøl av blod. Sofia, blodig og forslått er i sjokk etter marerittet hun akkurat har overlevd. Like foran øynene hennes ble utenriksministeren regelrett henrettet, med en siste hilsen: ”Nå kommer helvete til å sluke dere alle.”

20 mil fra åstedet sitter kriminaletterforsker Joona Linna og får et tilbud han ikke kan motstå…

Thrillermesteren Lars Kepler med en bladvender som er vanskelig å rive seg løs fra!

Se oversikt over hele serien her.

2 kommentarer
    1. Jeg har ikke lest noe av den forfatteren enda, men det frister ser jeg nå 🙂
      Jeg er akkurat ferdig med en bok, så holder på å velge en ny jeg skal sette i gang med. Tror rett og slett det må bli en av serieromanene jeg skal ta fatt på. Greit å lese litt lettere materiale innimellom ja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg