Cathrine Isaac, Et lite stjerneteppe

Cathrine Isaac, Et lite stjerneteppe

Jeg likte godt debutboken til Cathrine Isaac og gledet meg til bok nummer to, Et lite stjerneteppe.

Jeg ser veldig mange har omtalt den som fantastisk og veldig fin, men for meg ble den kjedelig. Jeg syntes hele historien var ganske så tynn.  Jeg synes heller ikke den var veldig bra skrevet.

Jeg tar meg i å henge meg opp i setninger jeg synes blir dumme, slik som denne:

Til slutt havnet vi hjemme hos han, der han tok en ectacytablett og vi hadde helt vill akrobatisk sex til klokken seks om morgenen

Hvorfor i all verden skulle den tabletten være med.  Det var ikke snakk om noe narkotika eller problemer med rus, kun et tilfeldig bekjentskap. Når boken er på over firehundre sider, føler jeg den kunne vært kortet ned betraktelig. Den skulle vært gjort mye skarpere, ikke så mye pjatt.

Beklager, men bok nummer to Isaac ble for lett for meg. Kanskje hadde jeg ligget på en solseng i sydenvarmen og bare dormet, hadde det vært bedre. Men som sagt jeg ser at veldig mange liker den godt, så det er kanskje jeg som er for kritisk her. Så liker du lett feelgood, kan dette være boken for deg.

Har du ikke lest Catherin Isaac enda, så les bok nummer en Her, nå, alltid. Det er en ganske bra bok.

Catherine Isaac, Her, nå, alltid

 

Bilde og tekst under bildet er hentet fra Bastion og boken er et leseeksemplar

Hvor godt kjenner vi egentlig kjærligheten?

Allie lever et travelt liv med en tidskrevende jobb. Men livet hennes snus på hodet når hun tilfeldigvis oppdager et gammelt brev og fotografi skjult i en kommode. Hvem er den fremmede mannen på bildet som holder rundt moren hennes?

Fremadstormende og suksessfulle Ed lever i ettilsynelatende perfekt forhold. Men bak Eds fasade skjuler det seg hemmeligheter og et problematisk samliv. Så når hans barndomsvenninne Allie trenger følge til vakre Gardasjøen for å lete etter mannen på
bildet, stiller han gladelig opp.

Det de ennå ikke vet er at sommeren i Italia og det de finner der, vil endre begges liv for alltid …

Et lite stjerneteppe er en medrivende, ektefølt roman om våre aller dypeste erkjennelser, forsoning og kjærlighet.

4 kommentarer
      1. Ja, og de er det mange av. Det er jo så spennende nå for vi får jo så mange bøker fra alle land og kjøper vi pocket så får vi dem jo så billig også. Jeg kjøper ofte ta to, den andre til halv pris, tre for 199 osv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg