Catherine Isaac, Her, nå, alltid

 

Her, nå, alltid av Catherine Isaac hadde verdenslansering 20.09.17 og på den datoen kom den i postkassa mi fra Bastion Forlag.

Siden jeg har bursdag den dagen, ble det jo en fin bursdagsgave.

Allerede før boken er utgitt, er rettighetene solgt til over 20 land og Norge er først ute.

Historien skal også filmatiseres.

All denne fine omtalen av en bok før den er publisert, gjør meg nysgjerrig.

Hva handler dette om da, skal tro.

Jeg starter lesingen og i starten er jeg litt sånn, dette er en feel good roman og det er jo en sjanger som har enormt med lesere, for mange leser for avslapping og underholdning. Det er en kjærlighetsroman med romanser og herregårdsferie i Frankrike. Jeg forundres derfor hvorfor har den allerede fått så mye oppmerksomhet.  Sakte, men sikkert forstår man at her kommer det mer. Jeg må derfor her trå varsomt, for hemmelighetene avdukes i det du leser og jeg må innrømme at noen av de så jeg rett og slett ikke komme.

Boken tar for seg det å være menneske, styrker og svakheter og hvordan vi reagerer på de opplevelser vi har. Det er alvorlige temaer som tas opp, som sykdommen til hovedpersonen Jess sin mor, Akkurat det kan jeg røpe, da det kommer frem ganske tidlig i boken. Selv om det er en kjærlighetsroman, er det ikke bare store ord og rosenrøde dager. Her kommer det også frem at det slett ikke er bare rosenrødt å være i et forhold, særlig når man har barn og en travel hverdag. Skal jeg være litt kritisk, ville jeg hatt litt mindre romanser og mer av de alvorlige temaene i boken, 30 sider mindre romantikk mot 60 sider mer av de alvorlige temaene. Da hadde boken vært perfekt.

For jeg liker boken og det er jeg sikker på at mange andre gjør også. Når du først kommer noen sider ut i boken, er det vanskelig å legge den fra seg. Man blir spent på hvordan det hele ender. Jeg kommer derfor til å lese flere bøker av Catherine Isaac. Og selvfølgelig skal jeg se filmen.

 

Videoer og bilde og tekst under klippene er hentet fra Bastions facebookside.

https://www.facebook.com/BastionForlag/

Bli med på en reise til vakre Frankrike som vil forandre alt ?

Jess legger ut på ferie til idylliske Dordogne hvor ekskjæresten Adam driver et gammelt herregårdshotell. Med reisen har hun to mål: å gjenforene Adam med deres felles sønn og forhåpentligvis tilgi mannen hun en gang elsket.

Men ferien blir annerledes enn Jess hadde tenkt. Hun ser sider av Adam som er dypere enn den tilsynelatende bekymringsløse og ufornuftige mannen hun en gang kjente. Samtidig plages Jess av en hemmelighet ingen må få vite om. Kan dagene i Frankrike få henne til å virkelig leve livet, her og nå?

2 kommentarer
    1. Høres fin ut den der! Gleder meg til en dag jeg kan ta en lesestund igjen. Jeg har flere bøker liggene, men det er ikke tid til det nå om dagen! Kos deg med ditt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg