Geir Tangen, Hundedager

 

Geir Tangen, Hundedager

!eseeksemplar fra Gyldendal

 

.Gubben bruker  å spørre meg hvilke han skal lese. Hvis jeg sier, ta den du vil,  får jeg til svar at nei, du må finne en som passer til meg. Og hvis noen spør han om han har lest en bok, spør han meg om han har lest den. Han er veldig glad i å lese, men titler og forfattere, nei, det er det min jobb å holde styr på,😁 Bra for hjernen min. Men når det gjelder Tangen, har gubben et stort forsprang på meg.

Det har nok noe med at Geir og han hadde en god prat, første gang vi var på Osterøy. Jeg legger meg jo tidlig og går glipp av mye spennende.

Han har derfor lest Maestro og Hjerteknuser, fra trilogien. Han mangler bare Død manns tango. Husker du det, gubben, at den har du ikke lest enda?

Jeg kjøpte alle tre, vet du, så den venter i hylla.

Vargtimen og Hundedager, i Gabriel Fjell serien, har han lest og likte de godt også.

Mens jeg henger etter. Men nå er Hundedager lest og jeg likte den svært godt.

Selv om det er krim og triste hendelser og alvorlig tema, vold mot kvinner og barn, så er det avslappende å lese Geir Tangen. Hvorfor? Jo, fordi man kan lene seg tilbake og bare nyte, for det er så solid på alle vis. Det er så velskrevet. Jeg slipper å sitte å irritere meg, slik jeg ofte har en tendens til når det er banalt eller gjentagende eller helt urealistisk. Det er hva vi her oppe kaller hel ved

Liker du god etterforskningkrim, les disse to.

Stadig nye vendinger gjør at det blir aldri kjedelig.

Jeg gjettet hvem som var morderen, men sier ikke hvorfor jeg gjettet det. Her røpes det noe fra handlingen.

Geir Tangen, Vargtimen

 

 

 

Fra omslaget:En liten gutt blir funnet drept i et turområde i Haugesund. Han er slått i hjel med en stein og kastet nedfor en bratt skråning. Den brutale volden mot det forsvarsløse barnet sjokkerer selv erfarne politifolk. Overbetjent Gabriel Fjell og hans team må ha hjelp, og Kripos-etterforskeren Aida Ibrahim kommer fra Oslo for å bistå arbeidet. Timer og dager går uten at noen melder gutten savnet, og til tross for at Gabriel Fjell og teamet hans arbeider døgnet rundt, klarer de ikke å identifisere gutten.
Samtidig vikler en lokal frilansjournalist seg inn i garnet, og velter med det den første dominobrikken i dette dystre mysteriet.
Etter hvert avdekkes en historie, mørkere og farligere enn noen kunne ane.

Hundedager er en dyptpløyende kriminalroman om makt og avmakt i nære relasjoner, om hvordan selve vår menneskelighet står på spill når bunnen i tilværelsen faller bort under føttene våre.

 

 

 

Anders de la Motte

Leseeksemplar fra Kagge forlag

 

Anders de la Motte er også en jeg følger. Der har jeg to jeg ikke har lest. De bergtatte pluss den han har skrevet sammen med Mons Nilsson, Døden går på visning. Nå skal denne prioriteres denne måneden.

 

 

Fra omslaget:Avdeling Q møter Kastanjemannen, med et hint av Nattsvermeren. Første bok i serien om Leonore Asker og Avdelingen for fortapte sjeler er mørk politikrim av beste merke, en spenningsserie som utforsker det som er annerledes og avvikende. Den egensindige politietterforskeren Leonore Asker blir fjernet fra en høyprofilert kidnappingssak, og omplassert til den såkalte Avdelingen for fortapte sjeler, en enhet for rare etterforskningssaker i kjelleren på politistasjonen i Malmø. Motvillig trekkes Asker inn i en av de særegne sakene hennes forgjenger etterforsket. Noen plasserer små illevarslende skikkelser i et modelljernbanelandskap, og en av disse skikkelsene viser seg å være den kidnappede kvinnen. Sakens koblinger til forlatte og forfalte bygg gjør at Asker kontakter Martin Hill, som er lektor i arkitektur, med interesse for urban exploration. Snart mistenker Asker og Hill at de står ovenfor en uvanlig form for ondskap.

 

August:

Lesestabel august 23, Bøker i serier

May Lis Ruus, Alle mine barn kom hjem 

Tonny Gulløv, Bastarden

 

 

Januar:

Bøker lest Januar 23, tema utgitt 2021, 12 bøker, herav 3 krim

Februar:

Bøker lest februar 23, tema norske forfattere, 14 lest, herav tre krim

Mars:

Bøker lest mars 2023, tema nordisk, 10, 7 bøker lest, herav 3 krim

April:

Bøker lest april 23, 10 leste, pluss to halvleste, herav 2 krim

Mai:

Bøker lest mai 2023, 16,3 bøker lest, mest krim

Juni:

Bøker lest juni 2023, 16 bøker

Juli:

Bøker lest juli 23, tema pocketsommer, 14 bøker lest

 

2022:

Mine 10 favorittromaner i 2022

De 6 beste krim/spenningsbøker 2022

Kjært barn har mange navn, historisk drama, feelgooddrama, drama, her er de jeg har lest i 2022

Bokåret 2022, Arrangementer, og 50 titler jeg har likt godt.

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg