Bokbad og 60~års feiring

En hyggelig kveld ble det i går når Myriam Bjerkli ble bokbadet av Jørn Lier Horst.

Velkomstkomiteen

Sittende, Anne Lise Johannessen, Hverdagsnettdama, som jeg kaller henne, for hun har nettsiden Hverdagsnett og gir ut gratis Hverdagsnettmagasinet.Til høyre,  Liv Gade bokinspiratoren. Henne skal vi besøke i dag. Og Elfrid, en venninne av dem.

Klar for sprudlende.

Enkelte slik som kongen…… og gubben, tituleres med fornavn 😀

Og se, Myriam hadde med bok til meg.

Liv Gade inspiserer lokalene. Vel, hun gjør ikke det. Hun hilser på kjente, bare jeg som tuller litt.

 

 

Kjekt å møte Anne Lise igjen. Vi chatter oss vanligvis gjennom dagen, det er kjekt.

 

Mannen hennes Fred Are og forfatter Ragna Dahl.

Jeg leste hennes nyeste bok i høst.

Ragna Dahl, Kamelonjenta

Ragna Dahl, Skumringsmannen

 

 

Ragna hadde med seg mannen sin.

 

 

Koselig å treffe Ragna. Hun var en sprudlende dame.
Jørn Lier Horst og fruen speiler seg på veggen bak oss, morsomt 😄

 

Et morsomt bokbad ble det der Myriam og Jørn også mimret litt om situasjoner der de har møttes. Myriam vant nylig Sølvkniven og er en av de nominerte til Rivertonprisen for boken Grønnøyd monster.  Den må jeg litt beskjemmet si at jeg enda ikke har lest. Myriams tema i krimbøkene er utenforskap og overgrep i nære relasjoner. Sterke bøker om situasjoner altfor mange opplever.

Bilde lånt av Myriam.

 


Både Myriam og Jørn, er i forlaget Bonnier og jeg fikk hilse på de andre som var der fra forlaget.

Kaja til venstre,  er den som sender meg bøker. Anne-Kristin Strøm er redaktør. Jørn Lier Horst er mannen bak Wisting- serien og vi har vel de fleste av oss, sett han på tv, blant annet i Åsted Norge og Foræderen. Han har også en aksjepost i Bonnier og er styremedlem. Han hadde med seg sin kone Beate.

Mange hyggelige mennesker møtte vi.

Både gubben og jeg har lest alle krimbøker til Merete Junker. Vi håper hun kommer med en ny for det var en serie vi likte godt.

Merete Junker, Lillemann, Ildebrann

Åpner du linken, får du link til de andre titlene.

 

 

Hovedpersonen selv Myriam Bjerkli, nyutgitt bok, Elskede Emilie. Jeg tror den ligger i postkassa hjemme og venter på å bli lest i april, tema nyheter 23.

Lille Linerle, Myriam H. Bjerkli

Myriam Bjerkli, Stella Polaris

Myriam Bjerkli, Engelens fall

Myriam H. Bjerkli, Djevelens yngel

Lille Linerle er nok den som har satt seg mest i minnet mitt, følølsesmessig.

 

God middag fikk vi, indrefilet.

 

 

Etterpå ble det kaffe og kake og enda et glass sprudlende. Da må man jo kose seg.

 

Her er vi mett og fornøyd og ser litt alvorlig ut, men jeg fikk låne bildet av Ragna, slik at gubben har bevis for at han var med. 😊

 

På toppen av det hele var det goodiebag fra Bonnier.

En opplevelse som får stor plass i minneboken.

Takk ❤️

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg