Den største grisen

 

Den største grisen.

Ja, det er meg.

Jeg er ganske stor og ganske så heldig.

Det gjør meg til en stor heldiggris.

 

I går var jeg hos legen og fikk pencillin og i dag er jeg så godt som smertefri.

Gamle sår blør fortsatt hos meg

Det er bare nydelig.

Jeg er så takknemlig for at jeg har en kropp som er stort sett uten smerter.

Alle gode tanker sendes til de som ikke blir smertefri, det må være et mareritt som sliter en helt ut.

 

Jeg er så heldig at jeg nok en gang har hatt en fantastisk reise,

Tenk at jeg har klart å gjennomføre den.

Det er bare fantastisk.

På vei hjem, enda litt rikere

Og for ikke å snakke om, en som hjelper meg på alle mulige måter.

Det var så fint å se hvordan han også koste seg på tur.

Jeg tenkte kanskje det ble kjedelig for han på en helg med boksnakk, men han strålte av glede.

Han syntes det var interessant og fant seg godt til rette, blant både forfattere og lesere.

Ja Thime-Iversen, forfatteren bak Offiseren, som jeg leste tidligere i år, fortalte han til og med hemmeligheter, som han ikke har fortalt andre.

Helge Thime-Iversen, Offiseren

Og på veien hjem, begynte han å planlegge når vi skulle dit neste år.

Er jeg heldig som har en sånn mann eller?

43 år har vi til nå hatt sammen.

Det er det ihvertfall grunn til å være takknemlig for.

 

Og denne uken har jeg besøk, noe bildet viser.

Jeg har lagt frokost og jeg har spilt Den forsvunnede diamanten.

Selv om jeg ikke kan være så fysisk aktiv, så klarer jeg noe.

Det gikk rykter nå nettopp at alle mine kommer til middag i dagene som kommer.

Er det rart en føler seg rik?

 

 

Teltet mitt, der jeg og Tutta koser oss, hadde mistet taket sitt,  mens vi var borte.

Men se, vi ser solen.

Og over stolen min, er det fortsatt tak.

Og vi hadde snakket om at neste år, skulle vi investere i et nytt.

Men vi har et ekstra tak som kun mangler noen hemper, så det kan være vi kan klare oss et år til.

Og ingen andre skader og Tuttapus hadde det fint.

Hun er jo godt passet på når vi er borte, ja både hun og huset.

 

 

Så når jeg åpner tallerkenskuffen og ser et stort hjerte smiler til meg, ja da smiler jeg tilbake og sier:

Ja jeg er glad i deg også.

Og jeg er en stor heldiggris.

I dag

6 kommentarer
    1. Så herlig å være en sånn heldiggris. Men du må nok investere i et nytt sånt tak ja. Kos deg med besøk og hjerter i tallerkenen. Klemsiklem:)

    2. Da må jeg nok nesten si takk, for mine smerter kommer til å være med meg resten av livet. Når det er sagt lærer man å leve med det å fokusere på andre ting 😉 Jepp, det ser ut som du må skaffe et nytt tak til neste sesong.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg