Caroline Säfstrand, Den hemmelige ingrediensen

Caroline Säfstrand, Den hemmelige ingrediensen
Leseeksemplar fra Anemone, Bonnier forlag
Jeg fikk ikke lest denne i april og har flyttet den derfor til juni, for det er mye historie og drama i juni, så noe lett trengs nok innimellom. Jeg har likt de to andre jeg har lest av henne.
Dette var rett og slett magisk. Av en eller annen grunn, ble jeg så grepet. Tårene trillet gjennom boken, også når det ikke var så trist.
Men………
Dette er ikke en bok for alle. Det er en bok for de som er følsomme og sanser undertoner. De som liker Alkymisten og Kunsten å følge hjertet og Linda Ohlsson sine bøker.
Jeg tror det er en sånn bok du enten tar inn i hjertet eller du kaster den som gørr kjedelig, platt, klisje.
Jeg simpelthen elsket den.
Det er nesten så jeg får lyst til å lese den på nytt. Jeg syntes den var aldeles nydelig.
Fra omslaget:Ina og Erik lever i et tilsynelatende harmonisk ekteskap, men da Ina får beskjed om at hun er syk, drar hun tilbake til sin barndoms øy Ven. Hun har mange ubesvarte spørsmål hun må ha svar på. Hva skjedde egentlig den gangen da hun var seks år? Svarene hun finner, etterlater hun seg i form av ledetråder i et kryssord. Senere reiser Erik til øya for å finne løsningsordene. For hvert ord han fyller ut, kommer han ikke bare nærmere Inas sannhet, men også sin egen. På Ven møter han en broket forsamling mennesker. Det viser seg at alle har en plass i Inas kryssord, og at rutene avslører hemmeligheter som kommer til å endre livet til flere av dem

Nå leser jeg:

David Ärlemalm, Som natten

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Jeg begynte på en bok av forfatteren, Litt død rundt øynene, men akkurat da ble den for trist for meg, så jeg la den på vent og der ligger den enda. Jeg skal lese den, for det virket til å være en bra bok. Nå prøver jeg denne først og så skal jeg komme tilbake til den andre. Jeg må ha en måned senere med, bøker som har ventet lenge, så da får jeg ta den opp igjen.

 

Fra omslaget:

For tyve år gamle Asynja er den fire måneder gamle datteren «Snäckan» alt som virkelig betyr noe. Når det går galt med kjæresten Eddies narkotikahandel, blir Asynja og datteren maktesløse brikker i et mørkt spill. I løpet av noen dager i Sør-Stockholm driver Asynja lenger og lenger vekk fra livet hun drømte om.

Som natten er en mørk roman om en ung kvinne som forlot en smertefull oppvekst i Norrland, og trekkes inn i en kriminell underverden. Det er en fortelling om brutalitet, men også om vennskap og menneskelig varme, og om hvor langt du er villig til å gå for å beskytte det kjæreste du har.


Juni:

 

Lesestabel juni, Tema nyheter 2022

Ingrid Berglund, Den svarte svanen

S.Kirk Walsh, Elefantpasseren i Belfast

Elizabeth Strout, Åh, William

Amor Towles, Lincoln Highway

Kathryn Hughes, Minneskrinet

Tidsfikserne og Vikingene

Hadley Freeman, Den jødiske familien Glass

Carmen Korn, Oppbruddstid.

Jenny Lecoat, Hedys krig

Chris Whitaker, Vi begynner med slutten

Jan-Philip Sendker, Hele verdens tårer

H.S.Palladino, Den som frykter snøen

Ruth Druart, Mens Paris sov

 

Januar:

Bøker lest januar 2022, 14 bøker, herav 5 krim/spenning

Februar:

Bøker lest februar 2022, 24 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2022, 15 bøker, herav 14 krim

April:

Bøker lest april 2022, 17 bøker

Mai:

Bøker lest mai 22, 14 bøker, mest krim

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=

Det nyeste nummeret av Hverdagsnettmagasinet, proppfull av forfatterintervjuer og mye mer, blant annet Bokidioten funderer litt på om det er mulig å kvitte seg med bøker.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg