Tidsfikserne og Vikingene

Tidsfikserne og Vikingene

Leseeksemplar fra Zeppelin forlag

 

Da har jeg lest bok 3 i Tidsfikserne og kost meg som et barn. Litt lærerik for oss voksne også å ta et dypdykk ned i historien.
Nå er jeg forberedt til barnebarna kommer. De er i perfekt alder for Tidsfikserne, 1. og 3. klasse. Det står de er beregnet fra 9-12 år, men jeg tror 7 åringen vår vil like de.

Her er det store bokstaver og mange fine illustrasjoner av Jenny Lindquist.

Frode Eie Larsen er flink til å skrive for barn og denne var jo ekstra spennende synes jeg.

 

 

Fra omslaget:Om de ikke får ryddet opp i rotet til tidstyven, endres historien… 8. juni i år 793 ble klosteret på øya Lindisfarne plyndret, og det blir regnet som starten på det vi kaller vikingtiden. Hva om plyndringen aldri fant sted? Hvordan ville vikingtiden sett ut da? Sigurd finner også ut at han er i slekt med den norrøne oppdageren Leiv Eiriksson, og befinner seg plutselig i en situasjon der hele hans eksistens står på spill. Tidsfikserne Sigurd og Anne må finne en måte å stoppe Tidstyven på, ellers vil kanskje Sigurd aldri bli født!

 

 

Nå leser jeg:

Carmen Korn, Oppbruddstid

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Bok 1 var bra. Jeg håper jeg klarer å huske litt fra den nå når jeg begynner på to. Jeg husker den krevde konsentrasjon å lese for det handlet om flere ulike mennesker i hvert kapittel, så man måtte holde tunga beint i munnen

Carmen Korn, Døtre av en ny tid

 

Fra omslaget:

I den andre delen av Carmen Korns århundretrilogi fra Tyskland 1900-tallet forteller forfatteren en livsbejaende historie om den tyske etterkrigstiden, de glade femtiårene og den optimistiske stemningen på sekstitallet.

Venninnene Henny, Käthe, Ida og Lina kommer fra samme distrikt i Hamburg, og i flere tiår har de delt små og store gleder. Nå er Tyskland i ferd med å legge verdenskrigen bak seg, og utover på 1950-tallet begynner livet endelig å se lysere ut. Det er helt nye tider i den unge republikken. Det eneste vennene fremdeles ikke vet, er hvor det ble av Käthe.

 

Juni:

Lesestabel juni, Tema nyheter 2022

Ingrid Berglund, Den svarte svanen

S.Kirk Walsh, Elefantpasseren i Belfast

Elizabeth Strout, Åh, William

Amor Towles, Lincoln Highway

Kathryn Hughes, Minneskrinet

 

Januar:

Bøker lest januar 2022, 14 bøker, herav 5 krim/spenning

Februar:

Bøker lest februar 2022, 24 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2022, 15 bøker, herav 14 krim

April:

Bøker lest april 2022, 17 bøker

Mai:

Bøker lest mai 22, 14 bøker, mest krim

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

 

Det nyeste nummeret av Hverdagsnettmagasinet, proppfull av forfatterintervjuer og mye mer, blant annet Bokidioten funderer litt på om det er mulig å kvitte seg med bøker.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg