Stresser ned

De som følger meg, vet at jeg har dårlig stressmestring

Jeg må være veldig bevisst på å roe ned kroppen.

Og hvis dere tror det er nok å sitte rolig, ja nei da tar dere feil.

Jeg kan sitte i ro men likevel ha en kropp som føles som om den innvendig har hengt seg opp på et høyere gir.

Derfor må jeg bevisst gire ned.

 

I går var det 11 grader og regn.

Det betyr innevær.

I dag er det lettskyet, jeg kjenner solen gjennom skyene.

Det betyr at jeg får sitte ute.

Det er lettere å puste ute.

Selv om det er støy fra trafikken, roer jeg likevel ned på en annen måte enn inne.

Jeg sitter jo nærmest midt i naturen.

Det er mye healing i å sitte ute.

Det ville nok vært vanskelig for meg å bo i en storby, oppe i etasjene i en blokk, uten balkong.

 

Så i dag er det utedag, håper det vedvarer, så jeg slipper å gå inn.

I går kveld leste jeg ut Benedict Wells, Becks siste sommer.

I dag gleder jeg meg til å begynne på debutboken til Tove Taalesen, Dronningen.

Jeg ser den får gode omtaler og er spent på om jeg er enig.

546 sider så jeg blir ikke ferdig i dag, men stor skrift, det liker jeg.

Jeg har familien på besøk og lager gjerne middagsretter som har vært gjengangere her i huset.

Populær feriemat for små og store


Viktig for meg

SPAGHETTIGRYTE, SUPERENKEL

SKINKEGRATENG

 

Og på bildet under er det ei som ikke er så glad i å ha feriebesøk.

Hun gleder seg over at matmor kommer på plass så hun kan få litt kos.

Så her sitter vi to mens de andre har dratt på fjelltur.

Vi har det godt.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg