Sånn ble den dagen

 

 

Jeg har vært litt opptatt i dag, men nå er det hviletid.

Vi er halvveis i måneden og jeg lest bare en liten fjert av det jeg har planlagt.

Jeg lurer på om jeg noen gang blir ajour med seriene jeg følger.

Neppe.

 

 

Jeg hadde igjen laks fra sushien på lørdag.

Da er jeg klar

I går lagde jeg sushibowl.

Ris, mango, isberg, vårløk, avocado, strimlede nori, persille, jordbær, chilimajo, laks og scampi.

 

I dag lot jeg meg inspirere av denne oppskriften.

Elisabeth Le, Alt asiatisk 2

Hun har en nettside også, med mange oppskrifter.

Jeg brukte litt andre grønnsaker, for jeg har noen jeg må bruke opp.

 

Wow, det var godt.

Jeg stekte laksen litt slik det står i oppskriften.

Kombinasjon stekt/rå, gjorde laksen veldig god.

Sausen jeg tømte over, var også en suksess.

Rester av ris, ruccola, tomater, paprika, vårløk, reddiker, sesamfrø, laks.

Jeg planla butikkrunde i dag, det er utsatt til i morgen.

Kroppen min vil ha oster av ulike slag, parmesan til pesto, mozarella, feta.

Bake knekkebrød må opp på timeplanen, for det er nesten tomt.

Lage juice av gammel frukt og grønt, da trenger jeg rødbeter.

Planene er der, i morgen, i morgen.

 

Det skyet over igjen, enda mer regn.

Men det er god temperatur så håpet er litt utelesing.

 

 

Jeg har bestilt enda en togtur til Trondheim på bokmøte.

Denne gangen på eget kredittkort, ikke gubbens.

Men lønna hans går jo inn på min konto, så det går på ett fett det der, haha.

Han stakkar på lide for kjerringas sløseri.

Og klager han? Nei.

Han har fri den uken, så da kan han få kjøre meg på toget og hente meg.

Stakkars mann.

Er nok ikke mange som ville holdt ut 45 år med meg.

 

Jeg har en bokomtale som må skrives, men den får vente til i morgen.

Nå er det bare kos og ny bok og den har ventet en stund.

500 sider, men den skal være bra.

På sengekanten har jeg en bok fra slutten av 70~tallet.

En av de første Varg Veum bøkene til Gunnar Staalesen.

Jeg var jo litt flau over å måtte si at jeg hadde ikke lest bøkene hans, kun sett filmene.

Fruen hans sa at bøkene var mye bedre, så nå er jeg i gang.

Bok 2, kanskje leser jeg en til, før jeg møter de på Osterøy i høst.

Travelt å være bokidiot.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg