Oktober er ferdig planlagt

 

Tenk at jeg er så tussete.

Ja, jeg er glad jeg er det.

Jeg blir yr av glede av å se på bøkene jeg har planlagt å lese i oktober.

Kun de som elsker bøker, kan nok kjenne denne gledesfølelsen.

Hver gang jeg går forbi stabelen, fryder jeg meg.

Regelen for utplukking er :

Selvfølgelig mest mulig nyheter, siden det er så mye spennende som kommer.

Jeg skal ha med ihvertfall en jeg har kjøpt selv, som har stått i hylla og ventet tålmodig.

Denne gangen blir det med to, for den øverste har jeg allerede lest en del fra.

Jeg har jo i det siste lest e-bøker på dagtid på iPad, derfor har jeg lest Et hav av minner, på senga.

 

 

Jenta med snø i håret, har jeg kjøpt på salg for lenge siden.

Ninni Schulmann er en ny forfatter for meg, krim.

En annen regel er at det skal være med en bok, som har ventet en stund.

Denne gangen er det faktisk tre.

Sett av den døde, Eirik Husby Sæther, også ny forfatter for meg.

Gard Sveen, Bjørnen.

Han har kommet med ny bok i år, Drømmenes Gud.

Jeg har lest en av han før, Den siste pilgrimen.

Jeg mangler to imellom disse, Helvete åpent og Blod i dans, men satser på at jeg kommer inn i de.

Bøker lest mai 2016

Den tredje Oxen har også ventet litt, for jeg måtte lese de to første.

Jens Henrik Jensen, Oxen, Hengte hunder

Jens Henrik Jensen,Oxen, Mørke menn

 

 

Bildet viser hvordan jeg starter dagen, for å gjøre den best mulig.

Jeg er jo ufrivillig hjemmeværende fordi kroppen min ikke vil være med på så mye aktivitet.

Da er jobben min å skape dagene mine best mulig.

Når jeg sitter her, ser jeg rett på bøkene som jeg skal lese, og fylles av  en følelse av forventning og glede.

Jeg skal nå lese ut de siste sidene, i den tredje boka til Heine Bakkeid, Vi skal ikke våkne.

Deretter når jeg nok også å lese ferdig Et hav av minner, av Alyson.

Jeg er allerede halvveis.

Regnet øser ned ute, ja det sludder og hagler og nesten snør, så da er innekos viktig.

I morgen starter jeg på, Det vi ikke sier, Therese Lund Stathatos.

Hun har skrevet Min ulydige mor.

Therese Lund Stathatos, Min ulydige mor

 

`

Bildet over er bøkene jeg leste i september, pluss 3 til, nesten 4.

Den aller beste er definitiv Der krepsene synger, Delia Owens.

Noen lurer på hvordan jeg får til å lese så mye.

For det første er det mange i bokgruppene som leser mye mer enn meg.

Jeg er hjemmeværende, hele dagen til rådighet, lite krefter, så jeg sitter mest i ro hjemme og har mye alenetid.

Etter at forlagene begynte å sende meg leseeksemplarer, har jeg tredoblet antall bøker jeg leser.

Jeg kunne lånt på biblioteket, men jeg er ikke snill med bøkene.

Jeg spiser mens jeg leser og jeg lager eselører, når jeg finner sitater.

En gang tømte jeg en kopp kaffe over en bibliotekbok.

I tillegg kjøper jeg bøker på impuls, så bokhandlere er fortsatt magneter som drar meg inn.

Men den økte tilgangen på bøker, gjør rett og slett, at jeg leser mer.

Dessuten så jeg før mye på TV, men det er nesten helt bortprioritert.

Jeg sitter heller og leser.

I morgen kommer bloggen over bøkene jeg leste i september.

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Snakk om «lesehest» 🙂 Jeg skjønner at du liker å lese, og hver ledige stund ser ut til å bli benyttet. Jeg trodde før at min ene datter leste mye (hun jobbet i bokhandel), men du leser mye mer enn henne! Hun hadde som mål å lese en bok i uka i ett år – og det klarte hun med glans. Og har fortsatt med det etterpå. Men hun strikker ikke etter jobb sånn som meg. Kos deg ned bøkene <3

    2. Takk for fine «bokanskuelser». Jeg er imponert over din lesekapasitet. I september har du inspirert meg til å lese Ut av det blå og Ut av ensomheten. Likte begge veldig godt, og hadde neppe lest dem hvis ikke de var blitt anbefalt av deg. Nå skjønner jeg at jeg må skynde meg å få tak i Der krepsene synger.

    3. Jeg har lenge vært imponert og misunnelig på hvor mye du får lest, men jeg skjønner jo at du ikke gjør så mye annet, som strikking og alt det der som jeg styrer med. Jeg elsker også å lese, men jeg sliter litt med konsentrasjonen enkelte dager, og da blir det ikke lest så mye annet enn blogg de dagene. Mens andre dager kan jeg sitte med nesen i boka store deler av dagen og kose meg. Jeg leser jo selv ut fra et stort lager av arvede bøker, pluss noen jeg har kjøpt selv. Biblioteket får sjelden besøk av meg, for å si det sånn. Jeg skriver heller ikke om alle bøkene jeg leser. Men av og til glimter jeg til 🙂
      Og jeg leser når jeg spiser, som du 🙂 Lager ikke eselører, og er forsiktig med å ikke klisse til noe. Uansett er jo faren der alltid for å få en flekk eller søle noe. Jeg leser kun når jeg spiser alene da. Regner med du også gjør det 😉
      Jeg har ikke lest noen av bøkene du skal til med….så det blir spennende å se dine omtaler etterhvert 🙂

    4. Jeg strikker innimellom, men ikke etter at jeg avleverte genser i sommer. I “gamle” dager strikket jeg mye 🙂 Du vår jo tur, jeg får ikke gjort det heller når jeg har så vondt i knærne så da er bøkene god å ha 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg