Jens Henrik Jensen,Oxen, Mørke menn

Jens Henrik Jensen,Oxen, Mørke menn

Boken er et leseeksemplar fra Aschehoug

Jeg synes det er dårlig gjort å gjøre en bok så spennende at man ikke klarer å legge den fra seg.576 sider, jeg begynte i går og avsluttet nå. Jeg har ikke lagt den tredje i leselisten for september, men det er vanskelig å ikke begynne på den nå med en gang.

Selv om jeg også blir litt irriterte for historien fortsetter egentlig der den slapp i første boken, selv om jeg ser de repeterer så den kan leses frittstående, så er det såpass komplisert at jeg anbefaler å lese Hengte hunder først.

Det er maktintriger i Danmarks toppskikte det er snakk om. Niels Oxen sitter på hemmeligheter de gjerne ville hatt tak i og de skyr heller ingen midler for å få tak i de. Mange hoder faller underveis, noen dør til og med to ganger og enda er vi ikke i mål. Og siden det er en tredje bok forstår vi nok at de har ikke klart å knekke Oxen denne gangen heller.

Det er ikke makabre utbroderinger men det er en intens spenning fra første til siste side, så de som liker rolige krimbøker, ja de må finne noe annet for her er det full fart.

Men jeg må si at jeg er imponert over forfatter Jensen, som greier å skrive noe som er så innmari spennende, både bok en og bok to.

Og jeg skal klare å vente litt med bok tre, Frosne flammer,  ihvertfall noen dager.

Jeg strør ikke rundt meg med terningkast, men her blir det delt ut en sekser.

Hengte hunder

Jens Henrik Jensen, Oxen, Hengte hunder

Forfatteren forteller

https://ugla.aschehoug.no/forfatteren-bak-suksesstrilogien-oxen/

 

 

Krigsveteranen Niels Oxen skjuler seg ved en avsides fiskefarm på Jylland. Her slåss han med sine traumer samtidig som han lever i konstant alarmberedskap. Han har en hemmelighet som holder ham i live – men som også kan ta livet av ham. Når en museumsdirektør blir myrdet, utløses en rekke voldsomme begivenheter. Den ettersøkte krigsveteranen har kun to muligheter: gå til grunne – eller gå til angrep.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg