Lite motivasjon i høstmørket

 

 

Jeg ser selv at jeg er tiltaksløs for tiden.

Når man er hjemmeværende, krever det mye av en å holde seg i aktivitet.

Det er så innarbeidet at gjør jeg for mye, faller korthuset sammen.

Da blir jeg satt så tilbake og det gjør at en bærer på en frykt for nettopp å gjøre for mye,

Samtidig har jeg en kropp som er bevegbar og den trenger bevegelse.

Dette er en vanskelig kombinasjon.

Jeg er ikke noe flink til å motivere meg selv for tiden.

 

Jeg innrømmer det gjerne.

Jeg har så mye jeg kunne ha gjort, men jeg får ikke rævva i gir.

Jeg holder på med er lite ryddeprosjekt på healingrommet mitt.

Det går ikke fort det heller.

 

 

Egentlig kunne jeg tatt meg på tak og ryddet ferdig.

Istedetfor sitter jeg i godstolen min og ser på rotet.

Til våren skal jeg be legen om å sende meg på rehabilitering.

Få komme i gang med litt trening.

Snart drar jeg til varmere strøk.

Takknemlig for at jeg har økonomi og helse til det.

Da får jeg også mer aktivitet og bevegelse.

 

Nå har ikke jeg tenkt å sitte her og skjenne på meg selv.

Jeg blir ikke motivert av det.

Jeg vil heller gjøre noe jeg faktisk er god til.

Jeg baker hjemmebakt brød.

KOMMUNENS BESTE BRØD

 

 

Jeg lager hjemmelagd blomkålsuppe.

 

 

Gammeldags hjemmelaget blomkålsuppe

 

Jeg er faktisk veldig flink med kostholdet for tiden.

Jeg spiser mye frukt og grønt.

I tillegg er jeg ganske god på Lillasjel, tror jeg ihvertfall.

Derfor kjører jeg i gang en aktivitet der.

Da gjør jeg flere ting jeg er flink til.

Slik løfter jeg meg selv ut av tiltaksløsheten.

I dag

6 kommentarer
    1. Veldig bra at du har en skikkelig dialog med deg selv 😀 Og jaggu ble du enig på tampen 😀 Det er ikke alle dager hvor energien er på et sprudlehumør… da skal man lytte og la dagen gå på en grei og god måte, ikke presse ut noe som ikke er der… det er ingen tjent med 🙂

    2. Fint å snakke meg seg selv, litt peptalk 😀
      Og matlaging gir bevegelse, så da var du flink likevel. Og noen dager må man vel ikke være såå flink 😉
      Ønsker deg en god torsdag! Klem 🙂❤

    3. En prat med seg selv, i full åpenhet og ærlighet, det kan sette tingene i et litt annet perspektiv enn det vi trodde vi så ❤️
      Du deler nydelige, gjenkjennelige ord 💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg