I kveld begynner det

 

I kveld begynner det?

Hva da, spør du?

Jo igjen begynner en ny sesong av Compani Lauritzen.

Programmet som samlet 1,4 millioner foran tv-skjermen.

Tv-sendingene som har fått tusen på tusen,  til å besøke oss her i Rauma.

To somrer nå har vi hatt fullt av nordmenn på besøk, selv om det var vært virustider.

Vi har hørt rykter om at de skal rappellere ned fra gondolmastene og gå kløvstien opp til Trollstigen.

 

Så vi vil nok fortsatt få besøk.

Nå kommer nok også turistskipene tilbake.

De har vi savnet i bybildet.

Mange er de som vil oppleve hvor vakkert det er her i Rauma.

Og hvor mye de kan oppleve her.

 

 

Mange vil også bloggene bli med bilde fra Aksla, dit Romsdalsgondolen går.

Like ofte som bilder fra balkongen min.

Det er som levende malerier.

Utsikten endrer seg med vær og årstider.

Og gondolen vil bli flittig brukt av meg.

Å kjøpe årskort var en god investering for å ha en gulrot som lokker meg ut.

Det er ikke det samme å sitte på kafé og se ut på gaten, som å sitte høyt til fjells og se langt utover.

Det gir en frihetsfølelse i kroppen.

 

 

Så i dag ble det kaffe og kanelsnurr sammen med gode venner.

Nydelige hjemmebakte snurrer.

Deilig å komme seg litt ut.

 

Kyllingsuppe med fersk pasta

 

Nå har jeg landet igjen i godstolen, spist en tallerken suppe til lunsj.

Jeg lagde jo en diger kasserolle i går, nok til mange dager.

Til kvelds skal jeg prøve meg på litt sushi igjen.

Jeg er i lærefasen, trenger å øve.

Å helledussan, jeg prøver å lage sushi for første gang

I dag blir det en med sprø scampi og en med røykalaks.

Men først blir det litt avslapping med lesing.

Slik har det blitt enda en fin dag mens jeg venter på våren.

I dag

https://www.romsdalen.no/romsdalsgondolen

2 kommentarer
    1. Ja, i kveld starter det. Vi kommer nok til å se i år også. Noe er morsomt, mens noe synes jeg er skremmende og ekkelt. Jeg har alt for lett for å se meg selv inn i situasjonen. Men vakkert der det i det området ditt. Nyt kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg