Kyllingsuppe med fersk pasta


Her er ikke plass til så mye mer.

Jeg er veldig glad i kyllingsuppe.

Surt og kaldt og ruskevær – deilig med varm suppe.

 

En hel kylling får trekke ca 80/90 minutter hvis det er en stor kylling.

Sammen med kyllingen har jeg hel pepper, løk, sopp, gulrot, selleri, salt, hvitløk.

Godsaker som setter smak.

Når jeg bruker purreløk, hiver jeg endene jeg ikke bil bruke i fryseren.

Så har jeg de i når jeg koker kraft.

 

Mens kyllingkrafta godgjør seg, kutter du det du vil ha i suppa .

I dag brukte jeg 3 spisspaprika, 3 fedd hvitløk, 2 chili, 1 løk, persille, 4 gulrot, 2 stangsellerstenger, 1 bunt vårløk, 1 salchiccon pølse, oregano og basilikum

Du putter i det du liker.

Jeg bruker å ha i spaghetti, men i dag prøvde jeg ut et par av Remas fersk pasta pakker.

Vanlig pasta er mye rimeligere og egentlig like godt.

 

Når kyllingen er ferdig, lar du den bli litt kald.

Ta ut grønnsakene og pepperen.

Ha i grønnsaker, la det koke 5 min.

Ha så i pastaen 4 min.

Har du annen pasta, lar du det koke til den er ferdig.

 

Nok mat til mange personer eller flere dager.

Jeg lagde litt toast til.

Jeg fryser jo bestandig skiver med brød som blir liggende igjen, før det blir for tørt.

Ypperlig til ostesmørbrød eller toast.

I dag hadde jeg på olje, tomat, litt basilikum, oregano og persille, 210 grader, 13 minutt

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg