Hvem vant

Det er ofte krig her i huset.

Egentlig bare gubben og katten som er fredelig.

De er egentlig ganske tause begge to.

Det er stort sett enveiskommunikasjon slik bildet viser.

I går var det krig om middagsmenyen.

Hodet ville ha sushi mens kroppen ville ha fred.

Hvem vinner?

 

 

Likedan som når jeg nesten ikke kom meg hjem fra tur og sleit meg så ut at kroppen til slutt ble syk, ja slik ble det i går også.

Var redd jeg ikke greide å komme meg hjem igjen

Hoder vant, viljen var sterkest.

Men i går gikk det ganske bra.

Jeg startet forberedende tidlig, hvilte og så rullet.

Og jeg lagde de store for det er mye enklere.

Jeg  brukte hele noriark istedetfor halve for da er de mye lettere å rulle.

Men de blir egentlig for store.

Jeg er ikke storkjefta nok.

Nå fikk gubben bevis.

Mango, avocado og agurk. De to første var for umodne og hadde ikke nok smak.

Chili/hvitløksmajones

Lakserøre. Laks, vårløk, majones, scirachasaus, salt, pepper, sitron.

 

Ris først, svarte sesamfrø.må bruke vann på fingrene.

Her ser dere hvor mye vanskeligere det blir med halve ark.

Men de blir mye bedre.

Jeg friterte reker, delte de i to. Hadde på chilimajo, grønnsaker.

Rullet sammen.

Skulle skjært de tynnere.

toppet med lakserøre og en liten jordbærbit. Den lille jordbærbiten gjør det hele mye bedre og friskere.

 

Om vi spiste opp alt? Nei.

 

Det ble lunsj i dag.

 

 

 

Mette ble vi.

Sushi ble det.

Noen ganger må man fire på kravene.

Pus og jeg  er ute i dag.

Jeg skal bare……….

 

Men nå er det resteburritos som skal i ovnen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg