Huttetu, nei, ikke isbading

Jeg har landet i godstolen hjemme.

Tenker på hvor takknemlig jeg er for de opplevelsene jeg har fått.

Først å få være sammen med barnebarna og så sammen med bokelskere.

Klar for ny jubeldag

Guri malla, for en fantastisk dag. Takk 😍

Det er så herlig å møte igjen mennesker som kjenner det igjen og hilser og smiler.

Det varmer i hjerterota.

Man føler seg sett og at man gjør en jobb.

Selv om jeg ikke tjener noe penger på bloggen, gir det meg likevel stor verdi i hverdagen.

 

 

Finværet er over, nå har vi typisk vestlandssommer, regn og 10 grader.

 

 

Det er godt å legge seg i egen seng, men….

I natt ble det ganske så traumatisk.

Noen skulle være så morsom,  men for meg ble det veldig frustrerende.

Jeg skulle lage pizza, men jeg fikk aldri nok deig.

Jeg hadde kjevlet ut deigen, men plutselig var en bit borte.

Og noe av fyllet var blandet inn i deig.

Det var bare rot.

Og i tillegg var jeg ett eller annet sted der jeg hadde rotet meg bort.

Og så fikk jeg vite da at det var noen som ertet meg.

Vel, dette var slett ikke gøy, jeg var så frustrert.

Gjett om jeg var glad når jeg våknet.

Og jeg var alene.

Gubben vettu, ja han dro på tur.

Egentlig skulle jeg være med for å lufte meg, men jeg er for sliten.

Jeg må hvile meg.

 

Vi skal ha grillfest i helga.

Og serveringen blir innendørs i år.

 

Et varmt boblebad er tingen, tenkte jeg i dag.

Det går jo en stund å fylle det, men i dag syntes jeg det tok utrolig lang tid.

Til slutt gikk jeg oppi, selv om det ikke var nok vann.

Det går litt sakte rundt oppi toppskallen, for det gikk en stund før det slo meg at noe må være feil.

Jo da, toppa var ikke helt lukket.

Vannet rant ut igjen.

Jeg lukker, får på mer varmt vann, men hva skjer?

Jo, da har jeg pinadø tømt hele varmtvannstanken.

Det var nok til å få badet,  men jeg måtte skylle hår og kropp i kaldt vann.

Og er det noe jeg ikke kan fordra, ja da er det kulde og kaldt vann.

Brrrrr. Det ble en kald og dyr opplevelse.

 

 

Bordet mitt er ikke ryddig.

Det er det svært sjelden.

Jeg er opptatt av å holde meg aktiv og engasjert.

Og det krever konstant innsats.

Jeg skal finne en ny klippfiskrett til neste uke.

Jeg vil også tenke ut hvilke menyer jeg skal bruke til neste diettrunde.

Og jeg vil prøve mer fra Den lille kokeboka.

Dette skal jeg fundere litt på i dag og i morgen.

Brøddeigen surrer og går.

Jeg bare er avhengig av hjemmebakt brød.

Så er det grillfest lørdag.

Den har jeg planlagt.

Men det skal dere få høre mer om i morgen.

Nå har jeg sett en av MasterChef episodene jeg har gått glipp av.

Brødene er klar for ovnen.

Til middag blir det fiskekaker, stekt løk og makaronistuing.

 

Resten av dagen hviler jeg og koser meg med denne boken.

Det blir en fin dag.

Men jeg funderer på hvor det er blitt av pensjonisten for han skulle bare en liten tur for å bytte noen deler på en kran.

Veldig glad jeg holdt meg hjemme, for det ville blitt lenge for meg å vente.

Og jeg tror han hadde planlagt en tur på sjøen også.

Før han ble pensjonist hadde jeg ihvertfall kontroll på arbeidstidene hans.

Det kan hende jeg snart må sjekke når han kommer tilbake.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Det skjer ting hos deg 🙂 Og brødbaking- det har jeg ikke gjort på maaaange herrens år… du er flink! Ja pensjonisten har god tid han nå – til å sysle med ting og tang og skravle med folk osv…. nyt dagene dine 🙂

      1. Bruker mikser på brødene så ikke noe jobb men tar litt tid. Spiser jeg kjøpebrød er jeg sulten igjen like etter at jeg har spist. Ja han er opptatt . Tok service på motorsykkelen til barnebarnet i dag 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg