Har du sett lyset?

 

Det er vel få som ikke har fått med seg at jeg elsker å lese.

I går var jeg på helsjekk ultralyd og hun sa at pulsen virket høy.

Ja, jeg stresser meg lett opp, ingen stressmestring.

Det er enda en grunn til at det å lese er supert for meg.

Ja i tillegg til alt det andre.

Bra for konsentrasjon og for læring.

Hjernecellene hopper av begeistring når de er på reise jorda rundt og må møte alle typer mennesker og situasjoner.

Men……….

Jeg leser jo på senga og da er det litt dårlig lys.

 

 

Det var en kveld strømmen ble borte.

Han dro frem en slik hodelykt og jeg falt pladask.

Ja, for lykta altså.

Så ideell å ha når jeg leser.

Sporenstreks ropte jeg JULEGAVE.

Og det fikk jeg

 

 

En kveld rømte jeg fra bilopprettingsprogram på TV,  inn på healingerommet mitt.

Der er det deilig å sitte i godstolen og lese.

Når jeg tok bildet, leste jeg Klokkemakerens datter.

Vil du lese omtalen finner du den her.

https://lillasjel.blogg.no/kate-morton-klokkemakerens-datter.html

Det var litt for lite lys for meg så da måtte jeg springe og hente lykta mi.

 

Akkurat nå leser jeg den tredje Arne Dahl, Åpen sjø, som er fortsettelsen av Utmarker og Innland. Jeg vil lese den ferdig i dag for jeg har  flere spennende som venter.

Rosa Ventrella, Historien om en anstendig familie. Fra Italia, ny forfatter for meg.

Lucy Dillon, Der lyset slipper inn. Henne har jeg lest en bok av før som jeg likte godt, Ensomme hjerter og hjemløse hunder.

Her kan du lese omtalen av den:

https://lillasjel.blogg.no/1516991983_ensomme_hjerter_og_hjemlse_hunder_lucy_dillon.html

Og så venter jeg på posten, for jeg vet at det er to krimbøker på vei, som jeg er veldig spent på.

 

Den forrige boken hennes Lille Linerle har fått veldig gode kritikker og var en skikkelig thriller som satt i lenge, så jeg er så spent på Stella Polaris.

https://lillasjel.blogg.no/1507129846_lille_linerle_myriam_h_bjerkli.html

For de som vil lese litt mer om Stella Polaris, finner dere bloggen til Myriam her:
https://bjerkli.wordpress.com/2018/12/26/stella-polaris-kommer-i-februar/

Jeg venter også på Peter May, mannen bak Lewistriologien, som nå har skrevet krim fra Frankrike. Jeg er litt livredd siden jeg elsket bøkene fra Hebridene, men jeg får ha et åpent sinn.

Peter May, Ualminnelige mennesker.

Jeg tror sannelig jeg må lade lykten så jeg er klar.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg