Hanna Blixt, Glassveranda med sjøutsikt 

 

Hanna Blixt, Glassveranda med sjøutsikt 
Leseeksemplar fra Anemone, Strawberry publishing

 

Krysset fingrene for koselig lesing. Jeg har stort sett likt alle Anemonebøkene jeg har lest. Denne lå egentlig i novemberstabelen, men jeg nådde ikke å lese den.

Dette er en superlett, romantisk underholdningsroman, så ønsker du det, kan du gå for denne. Jeg vet mange elsker det.

Jeg gjør ikke det, så for meg ble dette for naivt, forutsigbart og enkelt. Sorry, jeg er bare ikke der.

 

 

 


Nora flykter fra Stockholm til idylliske Leksand etter at hun har funnet ut at kjæresten bedrar henne. Hun får leie et koselig lite tømmerhus i utkanten av byen, og lover seg selv aldri mer å falle for en mann. Men så møter hun Viktor, den sjarmerende naboen som også ser ut til å bære på en hemmelighet. Hit kommer også den mislykkede forfatteren Claes, som øyner nytt håp da han møter Torsten, en mann i nittiårsalderen som har begynt å miste hukommelsen. Torsten har fortsatt en fantastisk evne til å fortelle, og Claes bestikker den gamle mannen med kaffe og kaker for å få ham til å fortelle om livet sitt.

 

 

Nå leser jeg:

 

Ingvild  H. Rishøi, Stargate

Leseeksemplarvfra Gyldendal

 

En julebok som så veldig fin ut.

 


Fra omslaget: En julefortelling fra Ingvild H. Rishøi «Jeg kalte deg ikke Ronja for at du skulle vokse opp på Tøyen», sier Ronjas far. Men det er Tøyen de bor på, Ronja, faren og storesøsteren Melissa. Det nærmer seg jul. Faren har mistet enda en jobb. Derfor må Melissa ut og lempe juletrær, Ronja må selge kranser og nek, faren må på puben Stargate, og desember handler om våte votter, provisjon og øl. Men også om tre vise menn, en stjerne og en skog. Stargate er en julefortelling for vår tid: magisk realisme i et juletreutsalg på Tøyen.

 

Lesestabel desember 2021, Tema: Forsiktig, så fersk at det fremdeles ryker av dem 

Lene Lauritsen Kjølner, Jul i Sandøsund

Svein Gudbrandsen, Vokterne

 

 

Januar:

Bøker lest januar 2020, 22 bøker

Februar:

Bøker lest februar 2021, 17 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2021, 17 bøker

April:

Bøker lest april 2021,19 leste, 2uleste, 3 halvferdig

Mai:

Bøker lest mai 2021. 5,5 murstein og 1 roman

Juni:

Bøker lest juni 2021, tema før år 1900, 12 bøker

Juli:

Bøker lest juli 2021, 14 bøker

August:

Bøker lest august, 2021, 12 bøker lest, av de 4 krim

September:

Bøker lest september 2021, 13 bøker

Oktober:

Bøker lest oktober 2021, 12 bøker.

November:

Bøker lest november 2021, 11 bøker

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg