Glenn Johansen, Sjeledød

 

Glenn Johansen, Sjeledød

Leseeksemplar fra Liv forlag, Forlagshuset i Vestfold

 

Sjeledød er en krim som jeg har sett mange fine omtaler av. Den innfridde. Dette var en spennende krimbok. En slik du ikke legger fra deg, før den er ferdig lest. Etterforskingskrim slik jeg liker de. Anbefales.
Det er en debutbok og jeg leser gjerne flere av Glenn Johansen.

Et annerledes, uventet og interessant plott og vanskelig å forstå hvordan det henger sammen, før alt nøstes opp. Fabelaktig.

 

 

Fra omslaget:Etter flere år i London vender den erfarne antiterroretterforskeren Tom Tønder tilbake til Norge. Dagen før han skal starte i sin nye jobb eksploderer en bombe i en oppbevaringsboks på Oslo S. Mannen som satte den der blir raskt funnet, men det er noe ved ham som ikke stemmer. Omtrent samtidig blir en kvinne funnet drept i sitt hjem. Hennes ektemann og deres felles datter er forsvunnet, noe som peker mot at Kripos-etterforsker Silje Wiik står ovenfor nok et partnerdrap. Men er det virkelig så enkelt?

 

Nå leser jeg:

Tone Skillebæk Moe, Blyantskissen

Leseeksemplar fra forfatteren

 

Jeg er jo glad i historiske romaner og den har fått fine omtaler, så jeg gleder meg. Forfatterens debutbok.

 

 

Fra omslaget: Paris 2016. Mari befinner seg i foajeen på Moulin Rouge da et fotografi tiltrekker seg oppmerksomheten hennes. Det ser da virkelig ut som den samme kvinnen som besteforeldrene har bilde av på spisestueveggen? Funnet vekker en gnist i Mari som blusser opp da hun hjemme hos farmor og farfar i Drøbak finner et gammelt skrin. Oppdagelsen skal føre henne tilbake til Paris hvor hun nøster i sin tippoldemors dramatiske skjebne. Paris, 1894. Seks dager i uken skrubber Jeanine laken på dampfylte vaskeri Colbert i Latinerkvarteret, men det hun drømmer om er å få danse ballett på Opera Garnier. Tilværelsen lysner da hun en dag fanger blikket til en ung kunstmaler, og snart åpner også en uventet mulighet seg. Men finnes lykken der ute, utenfor vaskeriets klamme vegger? Og er kunstmaleren til å stole på?

 

 

 

Februar:

Lesestabel februar 2022, tema Norske forfattere

 

Geir Jacobsen, Lyst mørke

 

 

Det nyeste nummeret av Hverdagsnettmagasinet, proppfull av forfatterintervjuer og mye mer, blant annet Bokidioten som denne gang funderer på hva som foregår i hodet på alle forfatterne:

https://issuu.com/hverdagsnett/docs/hverdagsnett1_22

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg