Fra fiasko til seier

 

Jeg tester sushibok.

Fredag slet jeg med fiasko. Det kan du lese om her:

Det ble ingen sushisuksess

Frida Ronge, Nordisk sushi

Regnbueruller kaltes disse. Laks, bønner, gulrot, salat, rødkål, squash. Skulle være mynte også men jeg brukte persille.

Dette så enkelt ut.

 

Jeg la på noriarket.

Jeg skulle rulle hardt sammen. Hmmm, jeg visste jo ikke å få den sammen.

 

En bit greide jeg å få tatt bilde av.

Resten så ikke helt ut som på bildet i boken. Men litt soyasaus og peanøttsaus, oppskrift i boken, ble det smellende godt.

Når jeg så ble sulten igjen, prøvde jeg på igjen jeg. Det er jo mest grønnsaker. Med en stripe salmalaks.

 

Seier. Nå gikk det bedre. Disse kunne faktisk hatt litt mer fyll. Sikkert godt med ris inni også.

Og så lettvint da. Lagd på få minutter.

Jeg har igjen laks, kanskje lage i morgen også?

Kanskje prøve med litt stekt laks?

Tja, godt var det ihvertfall.

Hadde ikke trodd at peanøttsaus på laks skulle smake så fortreffelig.

2 kommentarer
    1. Jeg hadde vært fornøyd, synes det så kjempegodt ut! Så må jeg bare si at alt du skriver om inspirerer veldig, min favorittblogg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg