De gamle er definitivt best

Her i huset er de gamle best.

Litt panikk har jeg derfor når de begynner å rakne.

Ja, det er hverken tjeneren eller katten eller gamla sjøl jeg prater om.

Det er selvfølgelig de gamle håndklærne mine.

De rakner.

Jeg liker ikke nye, myke håndklær.

Ikke trekker de til seg fukt og ikke kan man bruke de til å klø seg på ryggen med.

Nei, de må være gamle og steinharde, da er de best.

 

 

I dag skal jeg være litt slu.

Nå har den treneren lurt meg ut av huset, flere dager på rad.

Her skifter det jaggu det fort

Nå vil jeg ha en fridag.

Musklene er jo helt overarbeidet etter å ha gått inn og ut av bilen, flere dager på rad.

Slike store treningsmengder kan være direkte skadelig.

 

Jeg lurer derfor på hvor mange timer det tar å bake brød?

Ja, du skjønner tegninga?

Jeg må klare å bruke brødbakingsunnskyldningen så mange timer at det når å bli mørkt ute.

Ja, for når det er blitt mørkt, da kan man jo ikke ut.

Nå står deigen og snurrer rundt på mikseren.

Det er jo sånn at brødene blir ekstra gode hvis deigen blir knadd lenge og vel.

Ja, og langtidsheving er utrolig bra.

Gamla kjenner til noen knep serru.

 

Og jeg må lese ut en bok i dag.

Jeg har holdt på med disse to, nå i dagesvis.

Tykke mursteiner, en på dagtid og en på kveldstid, på senga.

Krimboka, Mentalisten, leste jeg ut i går og omtale må skrives.

Solsikkesøstre må leses ut i dag, ja hvis ikke går den i oppløsning.

Du husker at det var det vi skulle si til treneren så vi fikk fred til å lese?

 

Og så må jeg ha tid til å velge ut nye.

Det kan ta lang tid serru.

Ja, for nå går ikke du avsted og forteller han at jeg har de klar?

 

 

To nye mursteiner.

Ahnhem har bare 500 sider, men Falcones, nesten 700.

Det er mange mursteiner denne måneden, sikkert derfor de ikke er blitt lest, de ble utgitt i 2021

 

Lesestabel januar 23, tema 2021

Ahnhem blir daglesing og Falcones får være med meg i senga.

Men der er rollene byttet.

Treneren leser noen sider og snork, mens jeg gjerne kunne lest en time ihverfall.

Ja, jeg kan jo lese om han sover, men er redd jeg da snur døgnet.

Men neste uke, da kan jeg igjen late som om jeg har det travelt og da kan jeg lese mye.

Ja, det er kanskje ikke alltid slik det høres ut, her i huset.

 

Jeg tror lureforsøket har lyktes, for tror du ikke at han sa at han gikk ut i garasjen for å rydde.

Og der blir det ryddet på mannsvis.

Ja, dere kjenner til måten menn rydder på?

De kan ikke kaste noe, så de flytter bare tingene litt mer sammen.

Ikke sant?

Ja, for alt jeg skriver, er vel helt sant?

Eller?

Nå er det fridag

I dag

Ps. I morgen derimot, da er det pån igjen.

6 kommentarer
    1. Så lett og artig du skriver 🙂
      Selv pleier jeg å like best myke håndklær, men du har jammen rett i at de grove, harde virkelig er best til å klø seg på ryggen med hehe…
      Når det gjelder lesing, så er jeg imponert. Selv har jeg lest 2-3 bøker i julen, og synes det er masse, men ditt tempo kommer jeg aldri til å nå.
      God bok!… – eller bøker hehe…

    2. det tar lang tid å bake brød oog vil du att dei skal bli ekstra gode og luftige så lar du deigen heve ,slå den ned igjen og la den heve en gang til ,nei da kan en ikke drive å gå inn og ut av biler

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg