DEN DAGEN HODET MITT BLE FULLT AV SMÅ STEINER

 

Jeg er ganske så rar

Ja, jeg kjenner ingen som er så rar som meg

Mine nærmeste synes jeg er super-rar

Men heldigvis på en god måte

Jeg er jo så annerledes enn dem

 

 

I dag satt jeg ute og skulle sole meg

Det er jo så nydelig septembervær

Varmt og godt og solen steker

Jeg har funnet meg en ny bok og benket meg ned i godstolen ute

Da begynner de tankene

 

 

Husker du de bildene av steinene som du tok når du var i Albir

Ja, jeg husker dem, de var fine

Ja, kjempefine

Jeg tenkte på dem for noen dager siden også

Da når bildene fra Albir ble rotet bort fra maskinen min

Men de bildene hadde jeg brukt i bloggen, så de hadde jeg på lur

Men hvorfor er det så nøye med de bildene da

Det er jo bare stein

Vanlig småsteiner som man finner overalt

 

 

Ja, men de er så fine

Fine, hvofor det

Vet ikke, men de symboliserer et mangfold

Det får meg til å tenke på hvor forskjellig vi er vi mennesker

Vi er ulik av størrelse og utseende

Vi har ulik tankegang, ulik historie og opplevelser

Vi har forskjellig hudfarge og nasjonaliet

Ja, hva har det med steiner å gjøre da

Ja, men ser du ikke steinene da

De er ulike de også

De er også store og små og ulik i farge

De har ligget der i mange år, ja kanskje hundre

Ja, og hva så

De er fortsatt stein liksom, småstein

Og ser du ikkke hvordan havet brer seg over dem

Dekker dem med vann, vasker dem rene

 

Ja, er det ikke fint

De steinene blir også formet av livet

Akkurat sånn som vi mennesker

Sukk, er det ikke fint

Sånn ligger de fredelig ved siden av hverandre, i et felleskap

Akkurat sånn som vi mennesker må være sammen med hverandre i et fellesskap

Det dumme er bare av vi klarer ikke å gjøre det i fred

 

 

Vi respekterer ikke hverandres ulikheter

Vi skaper ufred, krig og elendighet

Tenk hadde vi kunne levd sammen i ro og fordragelighet

Helledussan, og dette måtte du bare inn for å få skrevet ned

Du greide ikke lese boken for du bare så de steinene

Ordene om de småsteinene tok over hodet ditt

Ja, sannelig er du rar

Men det er jo litt fint og da

Det er jo bare sånn jeg er

Sånn er det i mitt høysensitive hode

I dag

 


http://lillasjel.blogg.no/1407923286_albir_altea_og_calpe.html

http://lillasjel.blogg.no/1408991120_25082014.html

#høysensitiv

4 kommentarer
    1. JA, du er hvertfall ikke en vanlig gråstein i haugen der <3 Selv om vannet vasker over deg aldri så mye, fargen din kommer du nok til å beholde til evig tid <3

    2. Så fint å tenke slik..vakkert med de steinene også 🙂 Jeg samenligner mange ganger menneske og bil jeg, ikke like vakkert som stein og hav ,men..:..litt sånn…begge må ha påfyll, begge må stelles for å vare lenger, lading av batterier o.l..så er kanskje litt “rar” jeg å da…men jeg syntes også litt “rar” kan være fint ..Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg