STEIN FOR STEIN

 

Nåde, nåde , jeg vil ikke mer

Vil hva min kjære

Ja, hva tror du

Jeg vil ikke bære denne sekken lenger

Sekken

Ja, ryggsekken

 

 

 

Ryggsekken min er så tung

Jeg har bært på den i årevis

Jeg har samlet små og store opplevelser der

Noen av dem er så tunge

Tunge som bly

Det er nesten så jeg subber føttene fordi jeg bærer tungt

 

 

Nå vil jeg plukke ut de steinene som ligger der

Jeg har faktisk ikke bruk for dem

Stein for stein, jeg kaster dem ut

Ja, jeg må kanskje leie gravemaskin for noen av dem

De er så tunge

De ligger så dypt

 

 

Visste du at jeg ikke var bevisst alle de opplevelsene

Jeg hadde glemt dem

Men tror du kroppen min hadde glemt dem

Neida, den husket hver en opplevelse

Kroppen husker nemlig det du vil glemme

Ut med dem

En etter en skal bort

Sekken skal kunne snus opp ned

Det skal ikke være en eneste liten stein tilbake

I dag

 

10 kommentarer
    1. De steinene som er tunge har dessverre en tendens til å sitte godt fast.
      jeg har noen.. Noen som river meg ned med vekten sin, men alikevell jeg reiser meg, og jeg sier til de at nå er det slutt.
      Har vært med meg lenge nok nå, men det er ikke bare bare å få de unna.
      Av og til tror jeg at jeg står nederst i bakken, og de triller rett på plass igjen…

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Du må ikke gi deg, hvis du går langt nok tilbake der det hele startet. Det er ofte tidligere enn man tror, da kan man kanskje få tak i dem og lempet dem ut. Noen ganger må en ha hjelp og noen ganger smuldrer de litt så man kan ta litt av gangen, så det blr lettere:)

    3. Den sekken er vanskelig å bli kvitt gitt….. suger seg fast til kroppen, klebrig og ekkel. Vil ikke ha den der, men alt det uarbeidede nekter å slippe taket før det har fått lys på seg…. da løser det seg opp som bobler som bryter vannflaten og bare blir borte…… da blir sekken lettere og fylles med kjærlighet i stedet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg